Het organisatorisch en inhoudelijk opzetten van extra ondersteuning bij leerlingen met lees- en spellingproblemen kan qua inhoud en organisatie een uitdaging zijn in de klas. Landelijke richtlijnen vanuit het NKD, mogelijkheden binnen de methode, populatie leerlingen, tijd en organisatiemogelijk-heden: er zijn allerlei factoren om rekening mee te houden.
Tijdens deze training leer je voor je eigen groep op het gebied van lezen of spellen ondersteuningsniveau 2 inhoudelijk vorm te geven en zoeken we samen oplossingen voor organisatorische knelpunten. Aan het einde van deze training heb je een concreet uitgeschreven plan dat je de volgende dag kan uitvoeren in de groep. Tijdens deze training maken we een lees- of spellinganalyse van een eigen leerling, van waaruit je leert om de juiste ondersteuningsmiddelen uit de eigen methodematerialen te kiezen.
Voor de kleutergroep(en) kan inhoudelijk een keuze gemaakt worden om de hulp uit te zetten middels de voorschotbenadering.
Praktische informatie
Duur: 3 uur
Kosten: All-in prijs op basis van maximaal 20 deelnemers: € 996,-
Doelgroep: onderwijsprofessionals uit het (speciaal) basisonderwijs, waaronder leerkrachten vanaf groep 3, intern begeleiders, remedial teachers, schoolleiders, orthopedagogen en leesspecialisten.