Onderwijsadvies VO ZIEN in de klas

ZIEN in de Klas richt zich op het meebouwen aan een sterke basis binnen de klas en de school, zodat zoveel mogelijk leerlingen kunnen profiteren van het onderwijsaanbod. Binnen ons werk kijken we samen naar wat leerlingen wél kunnen en werken we aan een optimale basisondersteuning.

Coaching ZIEN in de klas

Het coachingsaanbod van ZIEN in de Klas is divers, evenals de thema’s waarop gecoacht kan worden. We hebben ervaren coaches die zowel individueel (leerkracht, IB en leidinggevende) als op teamniveau kunnen coachen.

Organisatieadvies ZIEN in de klas

Ben jij schoolleider of start je net als schoolleider op een school? Heb jij een vraagstuk of een wens voor jouw school? En wil je inzicht krijgen in hoe jij vanuit inspirerend en verbindend leiderschap je team meeneemt in toekomstgerichte schoolontwikkeling? Of heb je behoefte aan een sparringpartner die met je meedenkt en mee ontwikkelt? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Verbindend gezag

De aanwezigheid van ongewenst en moeilijk gedrag kan zorgen voor grote onrust binnen groepen. De trukendoos van leerkrachten is leeg en leerkrachten voelen zich steeds meer handelingsverlegen. Leerkrachten zijn in dit geval vaak zoekende naar het vormgeven van hun gezag. Ook op schoolniveau levert dit belangrijke vraagstukken op. Vanuit welke visie willen wij omgaan met moeilijk gedrag? Hoe zorgen we ervoor dat we dit met elkaar doen en zoveel mogelijk samenwerken? Binnen het traject verbindend gezag gaan we aan de slag met het autoriteitsvraagstuk wat hieraan ten grondslag ligt.

De intern begeleider als kwaliteitscoördinator

Het herschrijven van de beroepsstandaard van de intern begeleider hangt samen met de landelijke verscherpte focus op onderwijskwaliteit. De functieprofielen van de schoolleider en de leraren zijn verscherpt, nu is die van de intern begeleider aan de beurt. De belangrijkste verschuiving ligt in het kader van verscherpte focus op de onderwijskwaliteit en de noodzakelijke draai van het curatief werken (kind centraal) naar preventief werken (leerkracht centraal). De herziene beroepsstandaard ‘De intern begeleider als kwaliteitscoördinator’ biedt een praktisch kader voor scholen om hier op een goede manier aan te werken en daadwerkelijk tot verbetering van het onderwijs te komen. Vanuit dit vertrekpunt hebben wij de leergang ‘De intern begeleider als kwaliteitscoördinator’ ontwikkeld. Deze leergang is tot stand gekomen en ontwikkeld in nauwe samenwerking met LeF Onderwijskwaliteit en de LBBO.

WIjzer in Veerkracht

Willen jullie leerlingen beter begeleiden in het omgaan met stress en/of tegenslagen? Een basis leggen voor een gezonde dosis zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld? Maak dan gebruik van de scholingsmogelijkheden bij de Wijzer in Veerkracht. Hiermee gaan jullie de methode zo effectief mogelijk inzetten op school.

Over leren

Zijn jullie nieuwsgierig naar hoe leren nu precies werkt? Hoe jullie het brein van je leerlingen zo optimaal mogelijk kunnen benutten? En welke invloed jullie hebben op het (nog) handiger en efficiënter leren? Maak dan gebruik van de scholingsmogelijkheden bij de Wijzer in Leren. Hiermee gaan jullie de methode zo effectief mogelijk inzetten op school.

Gewenst gedrag ZIEN

Wil jij ook alle klassen gelukkig ZIEN? Met ons traject gewenst gedrag ZIEN, ontwikkelen wij samen met jouw school een gezamenlijke visie omtrent gedrag om vanuit daar verder te werken aan een aanpak waar het hele team achter kan staan.

Onderwijsadvies PO bij ZIEN in de Klas

ZIEN in de Klas richt zich op het meebouwen aan een sterke basis in de klas en de school, zodat zoveel mogelijk leerlingen kunnen profiteren van het onderwijsaanbod. Binnen ons werk kijken we samen met de school naar wat leerlingen wél kunnen en werken we aan een optimale basisondersteuning.