Planmatig werken aan gedragsverandering?
Taakspel is een groepsgerichte werkwijze waarbij leerlingen, middels een spel, leren zich beter aan klassenregels te houden. Doordat klassenregels beter worden nageleefd, vermindert onrustig, storend gedrag en neemt taakgericht gedrag juist toe.
Preventief jonge (risico)kinderen begeleiden?
Kom tijdig in actie en kijk met ons naar gedrag gekoppeld aan interactie, psychomotoriek, spel, breinontwikkeling en de leerlijnen van de kleutergroep. Vroegtijdige, preventieve interventie vergroot de kans op een soepele start en voortgang op de basisschool.
Een krachtige start binnen het BO/SO of VO/VSO
Tijdens een drie uur durende workshop, nemen we u mee in de wondere wereld van de hernieuwde kennismaking na een tijdelijke onderbreking van school. Door het aanreiken van praktische tools geënt op de dagelijkse praktijk, handige opdrachten en mooie inzichten in de groepsdynamiek wordt een werkwijze aangeboden waarbij je op een natuurlijk, doch vernieuwende manier naar je groep kan kijken en begeleiden.
De veerkrachtige groep !
De training "de veerkrachtige groep" richt zich op de basisbehoefte van iedere leerling om bij de groep te horen. Door het inzichtelijk maken van de verschillende individuele codes, belangen en keuzes wordt de groepsdynamiek naar positief schools gedrag getransformeerd.
DDG: Voorkomen van en omgaan met dreigend destructief gedrag.
De training geeft inzicht in gedrag, u leert meer over wat veiligheid is en welke rol interactie speelt bij het creëren ervan.
Beter omgaan met faalangst voor leerlingen
De perfectionistische leerling die de lat erg hoog legt voor zichzelf en veel spanning ervaart op momenten dat hij of zij denkt dat er prestaties verwacht worden. Of de ongeïnteresseerde leerling met uitstelgedrag, die de opdrachten niet inlevert of vermijdt. De leerling die blokkeert en daardoor lagere resultaten haalt dan verwacht? Herkenbaar?