Werken aan schoolkwaliteit met ParnasSys|Mijn schoolteam
Op basis van relevante inzichten uit de organisatieliteratuur brengen we focus aan op hoe we de ontwikkeling van leraren zien én hoe we daar leiding aan geven: staat het kind centraal of de leraar?
Maatwerkscholing Kindkans en ParnasSys
Mogelijk moeten kwaliteitsmedewerkers of directieleden in het gebruik van ParnasSys en/of Kindkans geschoold worden, voor bijvoorbeeld kwaliteitszorg, of ken- en stuurgetallen. Of misschien is er behoefte aan ondersteuning van een groep intern begeleiders in combinatie met een eigen academie. Neem contact op met ons voor een aanbod op maat.
Minder administratie, meer overzicht
Benut je het ouderportaal, overzichtschermen als de groepskaart en overzichten als ‘Zien!-ouderrapportage’, ‘leerlijnenprofiel leerling’ en ‘ontwikkelingsperspectief’ optimaal?
Omgaan met privacygevoelige informatie in en rond ParnasSys
De wet op de privacy roept veel vragen op. Wat wordt er van ons als school verwacht? Mogen we nog wel foto’s maken? Met onze quickscan kun je als school of bestuur in kaart brengen in welke mate je huidige manier van werken met privacygevoelige informatie overeenkomt met wat er staat in de nieuwe wetgeving.
Opleidingstraject Kindkans en ParnasSys voor intern begeleiders
In ParnasSys adviseren wij om de groepskaart en het ontwikkelingsperspectief op een goede wijze in te richten alvorens het in gebruik te nemen. Als leerkrachten vanaf de eerste schooldag van een leerling specifieke zaken direct in het dossier op de afgesproken plaatsen noteren, kan bij een aanvraag bij het samenwerkingsverband eenvoudige het dossier worden opgevraagd.
Oudercommunicatie en rapportage
Tijdens deze scholing denken we aan de hand van jullie huidige manier van communiceren na over rapporteren aan ouders. Wat communiceren we aan wie, met welk doel, waarom, met welke frequentie en met welk middel?
Parro, ouderportaal en oudercommunicatie
Het digitale ontmoetingsplein met tools als Parro en het Ouderportaal helpt je bij het efficiënt communiceren met ouders. Maar hoe richt je dit digitale ontmoetingsplein in en welke keuzes maak je hierbij?
Referentieniveaus en Onderwijsresultatenmodel
Het oordeel van de Inspectie over de eindtoets valt uiteen in twee delen: zijn er voldoende schoolverlaters op het niveau 1F én is het percentage leerlingen dat 1S/2F gehaald heeft passend bij de schoolweging? Dit zijn twee ‘latten’ waarlangs de opbrengsten van de school gemeten worden. Deze scholing helpt je om grip te krijgen op deze materie: Waarom? Hoe werkt het? Wat kan ik ermee op school- en groepsniveau?
Scholingsbijeenkomst Kindkans en ParnasSys intern begeleiders
In een scholingsbijeenkomst van één dagdeel leren wij de intern begeleiders hoe de groepskaart, de notities, de plannen en het ontwikkelingsperspectief kunnen worden ingericht in ParnasSys voor een optimale werking samen met Kindkans.
Leerlijnen jonge kind – cursus voor starters
Op je school wordt gewerkt met de leerlijnen jonge kind. Je wilt nieuwe collega’s in het onderbouwteam toerusten om kwalitatief goed onderwijs te realiseren met behulp van deze leerlijnen.
Leerlijn hoogbegaafdheid in ParnasSys
Door Driestar onderwijsadvies zijn er honderden lessuggesties en activiteiten ingevoerd bij de diverse doelen, zodat je concrete handreikingen krijgt hoe je leerlingen aan de doelen kunt laten werken. Tijdens deze scholing leer je hoe je deze leerlijn voor hoogbegaafdheid kunt inzetten binnen je onderwijs.
Het verhaal telt
Het verhaal telt' is een aanpak die verder gaat dan de uitkomsten van metingen en peilingen. 'Het verhaal telt' gaat een laag dieper en is daardoor een waardevolle aanvulling op het verzamelen van gegevens over bijvoorbeeld tevredenheid: het verhaal achter de cijfers telt. En daarom helpen we je die verhalen te vertellen door bijvoorbeeld teamleden, ouders, leerlingen en externen te bevragen.
APK voor ParnasSys
Tijdens een APK presenteren we ontwikkelingen en bespreken we vragen. We loggen niet in op de ParnasSys-omgevingen van de scholen waar mensen van aanwezig zijn. De deelnemers besluiten na de bijeenkomst of ze dingen willen aanpassen en doen dat dan zelf of vragen er begeleiding bij.
Basisscholing administreren in ParnasSys
Tijdens deze scholing maak je kennis met ParnasSys en kun je uiteindelijk planmatig aan de slag met het administratieve deel van het pakket.
Basisscholing overzichten en ParnasSys|Ultimview
Dagelijks voer jij, of voeren jouw collega’s, gegevens in ParnasSys in. Hiermee is ParnasSys een belangrijke bron van informatie voor jouw school.
Basisscholing ParnasSys|WMK
Tijdens deze basisscholing leer je hoe ParnasSys|WMK de samenhang biedt tussen schoolontwikkeling en personeelsontwikkeling.
Collega’s begeleiden bij inzet leerlijnen 4-7 jaar
Op jouw school is gekozen voor het leerlingvolgsysteem Leerlijnen 4-7 jaar in ParnasSys. Je wilt de leerkrachten van de groepen 1 en 2 hierbij optimaal kunnen begeleiden.
Expertscholing opbrengstgericht en handelingsgericht werken in het zml-onderwijs
Werken met opbrengsten in het zml-onderwijs, hoe doe je dat op een goede manier? Tijdens deze expertscholing gaan we daarmee aan de slag!
Expertscholing opbrengstgericht en handelingsgericht werken op het s(b)o
Wanneer op jouw s(b)o-school veel adaptief wordt getoetst, zijn er in ParnasSys overzichten die je inzicht geven in het niveau en de groei van leerlingen. Dus ook als je leerlingen een andere toets maken dan die hoort bij hun leerjaar, kun je op leerling-, groeps- en schoolniveau goed in kaart brengen of je tevreden kunt zijn! In deze expertscholing gaan we uitgebreid hier op in.
Goed onderwijs zichtbaar maken met ParnasSys
Wanneer je wilt nadenken over Goed Onderwijs kom je op een complex terrein. Om dit op een planmatige en doelgerichte manier aan te pakken is de structuur van de HGW-cirkel heel helpend. Ook de bekende zeven uitgangspunten voor HGW (Noëlle Pameijer) vormen een goed vertrekpunt. Vanuit een goed ingerichte groepskaart worden alle zeven onderdelen zichtbaar.