Een groep die als moeilijk ervaren wordt
Er worden praktische oplossingen aangereikt; verder is een stukje psycho-educatie rondom gedrag en welbevinden in de klas een vast onderdeel van de coaching.
Moeilijk verstaanbaar Gedrag en Welbevinden in de klas
In deze training gaat het over moeilijk verstaanbaar gedrag en welbevinden in de klas. Voor het doorgronden van gedrag en welbevinden kijken we naar de werking van ons brein. Je leert te kijken naar de lagen waaruit gedrag ontstaat. Ook zoomen we in op de vier ontwikkelkrachten die van invloed zijn op ons gedrag en het welbevinden: zelfvertrouwen, doelgerichtheid, veerkracht en zelfinzicht.
Gedrag in de klas 1 | Duurzame gedragsregulering
Je krijgt antwoord op vragen als: hoe ontstaat gedrag; hoe kan ik gedrag reguleren; welke wetmatigheden kunnen mij daarbij helpen en hoe kan ik het beste reageren in de klas op onaangepast gedrag.
Breinkennis en onderwijs
Voor veel leraren is het brein soms één groot, ongrijpbaar mysterie. Ongrijpbaar of onbekend maakt onbemind! Maar is dit wel terecht? Zou het niet juist helpen als we binnen het onderwijs meer effectieve kennis van het brein zouden hebben? Ons antwoord op deze vraag is eenduidig JA! Gerichte vakkennis op het gebied van breinologie is een basisvoorwaarde voor elke leraar!
Gedrag in de klas
Je krijgt antwoord op vragen als: hoe ontstaat gedrag; hoe kan ik gedrag reguleren; welke wetmatigheden kunnen mij daarbij helpen en hoe kan ik het beste reageren in de klas op onaangepast gedrag.