Klanken en letters zintuiglijk verkennen
In de bijeenkomst gaan we naast een theoretische verdieping ook zelf aan de slag met het verkennen van klanken en letters vanuit de zintuigen.
Voorlezen aan baby’s en dreumesen
In een workshop van een dagdeel gaan we naast een theoretische verdieping in dialoog over voorlezen aan baby’s en dreumesen.
Visie op spel, spelen en de speelleeromgeving
In de bijeenkomsten gaan we naast een theoretische verdieping in dialoog over de eigen visie op spel, materialen en de speelleeromgeving.
Werken met baby’s
Het doel van de training is om pedagogisch medewerkers en gastouders handreikingen te geven in de belangrijke rol die zij hebben bij het welbevinden en de ontwikkeling van baby’s.
Oog voor interactie
Je ervaart wat voor jou werkt en wat het positieve effect daarvan is zodat je het de volgende dag op je werk herkent en toepast.
Bouwen aan het kindcentrum:Samen blijf je staan!
Aan de hand van het spel: ‘Bouwen aan het kindcentrum: samen blijf je staan’ verkennen we de doorgaande lijn van 0 naar 6 jaar. Wat is al vanzelfsprekend geregeld en waar zie je kansen voor verdergaande samenwerking?