Intervisiebijeenkomsten taal
Werk je al een aantal jaren met een methode en wil je graag iets structureel verbeteren? Wil je graag het werken met je methode optimaliseren? Dan zijn deze intervisie bijeenkomsten iets voor jou.
Superassertieve ouders
In deze cursus denken we samen na over het omgaan met (super)assertieve ouders.
Executieve functies
In deze training leer je de theorie en praktijk rondom executieve functies kennen.
Help (mij met) mijn emoties!
In deze cursus gaan we aan de slag met emotieregulatie.
Basiscursus NT2
Ineens komt er een aanmelding binnen van een anderstalige leerling. Ga je die uitdaging zelfverzekerd aan, of zou je daar graag wat ondersteuning bij willen? Volg dan deze basiscursus NT2.
Woordenschatontwikkeling bij kleuters
Vanuit wetenschappelijke inzichten is in onderwijsland steeds meer het besef gegroeid dat expliciet woordenschatonderwijs van belang is voor een goede taalontwikkeling en schoolloopbaan van kinderen.
Kansen grijpen om taal en denken bij jonge kinderen te stimuleren
Jonge kinderen zijn volop bezig hun spreektaal te ontwikkelen. Hoe kun je als leerkracht het spreken en denken van kinderen stimuleren?
Alfabetisch principe en taalbewustzijn in groep 1 en 2
De tussendoelen ‘taalbewustzijn’ en ‘alfabetisch principe’ zijn de twee krachtigste voorspellers voor succes tijdens het leren lezen. Daarom loont het de moeite om hier nader op in te zoomen!
Begrijpend luisteren in groep 1 en 2
Het belang van begrijpend luisteren in de onderbouw wordt nogal eens onderschat in de basisschool. Maar hierbij is een cruciale rol voor de leraar weggelegd!
Taal- of leesmethode
Een keuze- en implementatietraject voor taal, spelling, technisch lezen en begrijpend lezen.
Coaching onderwijsprofessionals
In een persoonlijk en individueel coachingstraject helpen wij je in jouw professionele rol en identiteit.
Hoe maak ik als leraar het verschil bij woordenschatonderwijs?
Het is essentieel om gedurende de hele dag aan woordenschat te werken. Welke didactiek en werkvormen kun je dan het beste gebruiken door de hele school heen?
Werkdruk in het basisonderwijs
In de training houden we de ervaren werkdruk tegen het licht en bespreken we met elkaar hoe er mee om te gaan
Meldcode en meldplicht
In de meldcode wordt beschreven hoe de leerkracht moet handelen bij het signaleren en melden van bijvoorbeeld verwaarlozing, seksueel misbruik of andere vormen van mishandeling of geweld.
De functie en taken van de interne vertrouwenspersoon
In de cursus ontwikkel je je in de functie van interne vertrouwenspersoon door kennisontwikkeling, gevarieerde casusbesprekingen en (gespreks)vaardigheden.
Hechting en ouderschapsstijlen
De training biedt zowel informatie over de theoretische achtergrond van hechtingsstoornissen als een praktische vertaalslag naar de dagelijks praktijk.
Hoe maak ik als leraar het verschil bij spelling?
Correct spellen is een vaardigheid die in onze maatschappij van groot belang wordt geacht. Maar wat is nu eigenlijk belangrijk bij het spellingonderwijs?
Anti-pestcoördinator
Uit onderzoek blijkt dat voorlichting nauwelijks invloed heeft op pesters. Implementatie van een pestprotocol helpt wel.
Hoe maak ik als leraar het verschil bij technisch lezen?
Wat doet er nu werkelijk toe bij ons leesonderwijs? Hoe geef ik een goede leesles?
Spelend leren in hoeken
Ben je benieuwd hoe je aan onderwijsdoelen kunt werken in de hoeken en kinderen zo kunt helpen bij hun ontwikkeling? Dan is onze cursus ‘Spelend leren in hoeken’ iets voor jou.