Van A tot Z: boeken voor de onderwijsprofessional

Ontdek hier een schat aan boeken die jou verder kunnen helpen! Of je nu meer wilt leren over specifieke leerbehoeften, je klasinrichting wilt verbeteren of pedagogisch sterker wilt worden, we hebben het allemaal. Duik erin, en laat je inspireren om nog beter te worden in wat je doet!

Of bekijk meer boeken over:

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum): van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt.

Het boek laat zien dat als jongeren meer oog krijgen voor hun passies, ze nog beter worden in waar ze al goed in zijn.

Manfred Spitzer waarschuwt ons voor wat er kan gebeuren wanneer we de digitale media ons leven laten overheersen, maar laat ook zien hoe we onszelf kunnen beschermen.

Dit boek is iets voor u als u een leercultuur belangrijk vindt waarin je wat kan doen aan de verharding in de maatschappij.

Dit boek laat zien hoe dyslecten beter kunnen worden in dyslectisch zijn. Op school, op het werk en thuis.

De belangrijkste persoon die iets aan jouw stress en onrust kan doen, dat ben jijzelf! Met dit werkboek ga je actief aan de slag om je werkdruk en stress te verlagen.

No posts found.

In Meesters van motivatie verkennen we de technieken die game designers gebruiken om spelers te motiveren en ze te laten leren. We kijken hoe je deze […]

Deze nieuwe uitgave van de bestseller brengt de lezer op de hoogte van de allernieuwste inzichten uit de hersenwetenschap. Het legt pubergedrag uit aan de hand van alledaagse vraagstukken, zoals het gebruik van sociale media en het maken van studiekeuzes.

Hooggevoelige kinderen hebben het soms lastig op school. Dit boek is bedoeld als handreiking aan ouders en leerkrachten, heel praktisch beschreven en met ervaringsverhalen van ouders.

Leraren en opvoeders denken vaak dat ze concrete instructies moeten geven om leerlingen te motiveren. Zo komen ze van input tot de gewenste output. Maar een goede motivator vraagt niet meteen aan anderen om iets te doen, hij of zij durft juist de controle los te laten en dwang weg te nemen.

‘Voor de leeuwen!’ is een helder en toegankelijk boek over hoe je een zelfverzekerde en geliefde docent kunt worden. Zo’n docent waarvan leerlingen zich jaren later […]

Moderne vreemde talen in de onderbouw gaat in op alle vaardigheden en hun onderlinge samenhang: lezen, luisteren, spreken, gesprekken voeren en schrijven in de vreemde taal. Vocabulaire, grammatica en cultuur komen ook aan bod. Daarnaast besteden de auteurs aandacht aan evaluatie en beoordeling, het ERK, het vernieuwde (Europees) taalportfolio en het concept ‘leren leren’.

Hoe kunt u korte lontjes corrigeren zonder dat u in oeverloze ‘discussies’ terechtkomt? Wat doet u na een woedend raak me niet aan? Hoe kunt u na een diefstal soepel iets terugkrijgen? Wat werkt en wat werkt niet?

In dit inspirerende doeboek word je uitgedaagd actief te leren en experimenteren met ICT in jouw onderwijs.

No posts found.