1+1=11

Tjip de Jong legt in deze bundeling van zijn onderwijsblogs uit NRC Handelsblad de onderwijsvernieuwingen langs een kritische no-nonsense meetlat.

Inspiratie voor innovatie

Innoveren is een mentaliteit. Wanneer je innoveert vernieuw je een strategie, product, dienst, proces of markt. Maar hoe kom je aan nieuwe inspiratie? Hoe krijg je […]

Doen, omdat het je wat doet!

Heb jij ook regelmatig het gevoel dat het binnen je team of onderwijsorganisatie beter, leuker of slimmer kan? Je staat hierin niet alleen. Op veel plekken […]

lenig Denken

Hoe maak je je werk inspirerender en je leven leuker? Door je hersens flexibeler te gebruiken, waardoor je creatiever wordt! Gelukkig is creatief denken geen mysterieuze […]

De strategie van de kreeft

Realiseren van echte vernieuwing, een uitdaging waar veel organisaties mee worstelen. De weg van droom naar daad blijkt vaak lastig. Waarom blijft het bijna altijd stokken […]

Agile managen

Een omgeving die steeds sneller en diepgaander verandert. Een markt die dynamisch, complex en onvoorspelbaar is geworden. Het is iets waar iedere organisatie mee te maken […]

De dag na de brainstorm

Soms heb je een idee dat je bij de strot grijpt. Een idee waarvan je zeker weet dat het je carrière, je bedrijf, je leven… nee, […]

Acquireren is een werkwoord

Succesvolle acquisitie is de levensader van elke organisatie. Toch worstelen veel salesprofessionals met de vraag hoe ze dit het best kunnen aanpakken. Enerzijds doordat klantgedrag verandert, […]

De wet van snuf

Betoog over de kracht van geven en beschrijving van tips om er mee aan de slag te gaan. Dit met als doel de omgeving op een […]

De ondernemende professional

De markt van professionele dienstverleners is in tien jaar tijd veranderd in een vragersmarkt. Tegelijkertijd zien we dat de arbeidsmarkt flexibiliseert, dat meer en meer professionals […]