Basiszintuigen

In dit praktische boek vol praktijk ervaring krijgen ouders, verzorgers, pedagogen en therapeuten handvatten hoe ze de ontwikkeling van de basiszintuigen kunnen ondersteunen en stress kunnen reguleren.

Bakersprookjes

akersprookjes bevat bekende en onbekende verhalen waarin herhaling centraal staat. In het tweede deel van het boek schrijft Loïs Eijgenraam voor ouders, opvoeders, vakkrachten en vertellers over de waarde van de herhaalverhaaltjes.

Als denken voor vertrouwen komt

In dit boek bespreekt Sam Tomlow hoe een vroeg wakker bewustzijn en/of hoogbegaafdheid bij kinderen de fase van het onbevangen vertrouwen verkleint en daarmee het vermogen om verbinding te kunnen maken verstoort.

Ontspannen kinderen

Dit boek biedt al het nodige advies om sessies met kinderen te houden, en moedigt de lezer aan om zijn of haar eigen methoden te ontwikkelen om kinderen te helpen zich rustiger, gelukkiger en vrediger te voelen.

Antroposofische kinderopvang

Wat is zo specifiek aan antroposofische kinderopvang? Dit boek voorziet in een behoefte van ouders en andere belangstellenden naar achtergrondinformatie over opvang vanuit een antroposofische achtergrond.

Als spelen niet vanzelf gaat

Kinderen laten spelen die een speciale vraag hebben, dat vraagt van ouders of leerkrachten een goed voorbereide omgeving voor dat kind. Aan welke voorwaarden kun je dan denken? 

Jaarfeesten vieren met kinderen

Brigitte Barz neemt ons mee door het jaar, beginnend bij de adventstijd en eindigend bij Sint-Nicolaas. Bij ieder feest geeft zij een korte schets van de achtergrond en daarna enkele suggesties.

Menswaardig opvoeden

Niet alleen voor ouders en opvoeders, maar voor élke volwassene zijn deze lezingen waardevol. Zij geven inzicht in de manier waarop we zelf zijn opgevoed en in de wijze waarop we met elkaar omgaan.

Schilderen op school

Schilderen op school is een allesomvattend boek over een doorlopende leerlijn in het schilderen met kinderen vanaf vier jaar. Een boek voor zowel leraren als ouders.

Opvoeden in de 21e eeuw

In deze bundel zijn verschillende boeiende lezingen over opvoeden opgenomen waaronder drie lezingen die Jeanne Meijs begin 2000 heeft gegeven: Opvoeden in de 21e eeuw, Opvoeden en religie en Agressie en onrust bij kinderen.

Kinderen met een hulpvraag

In dit boek vind je de theorie over de zes constitutiebeelden, toegepast op kinderen van 4 tot 14 jaar. Lezers kunnen de oplossingen direct toepassen of als inspiratie gebruiken voor het bedenken van eigen mogelijkheden om een kind te begeleiden.

Sterrenkinderen

Zijn kinderen tegenwoordig anders dan twintig jaar geleden? Voor wie nu kinderen opvoedt is dit waarschijnlijk geen vraag die hem of haar erg bezighoudt. Toch is de vraag relevant, omdat een toenemend aantal kinderen niet meer blijkt te passen in de bestaande ideeën over opvoeding.

Liefde en seksualiteit

Ouders en leerkrachten zoeken naar de juiste manier om seksuele voorlichting te geven. Voor allemaal is er dit boek, waarin seksualiteit, relaties, liefde en vele aanverwante onderwerpen besproken worden.

De diepste kloof

In De diepste kloof staat de vraag centraal hoe je de rode draad in het leven van het kind kunt herkennen en hoe je het kind daarbij kunt begeleiden.

Regelmaat en inbakeren

Een waardevol boek met praktische adviezen om onrust, overmatig huilen en weinig slapen bij jonge kinderen te voorkomen én te verhelpen. Het is niet alleen bestemd voor ouders en verzorgers, maar ook voor eenieder die beroepshalve met kinderen te maken heeft.

Puberteit

In dit boek behandelt Jeanne Meijs op grond van haar jarenlange ervaring alle aspecten van de puberteit en de problemen die deze opvoedingsperiode met zich meebrengt.

Ontwikkeling van een schoolorganisatie

In dit boek gaat Hans Passenier in op de ontwikkeling van leiderschap en organisaties in vrijescholen. Hij vindt uitgangspunten die kunnen helpen bij de ontwikkeling van schoolorganisaties en het leiderschap daarvan in de toekomst.