De driedelige serie Reken-wiskundedidactiek vormt een belangrijke bron voor aanstaande leraren basisonderwijs voor het vak rekenen-wiskunde. De uitgangspunten van deze boeken zijn: Opgezet vanuit de domeinindeling […]
Het verhaal van het kind is een toegankelijk geschreven basisboek ontwikkelingspsychologie. Het gaat in op het hoe en waarom van de ontwikkeling bij kinderen, over de invloed […]
Reken-wiskundedidactiek De driedelige serie Reken-wiskundedidactiek vormt een belangrijke bron voor aanstaande leraren basisonderwijs voor het vak Rekenen-wiskunde. De uitgangpunten: Opgezet vanuit de domeinen van de Kennisbasis: […]
Wil je weten hoe je in noodgevallen eerste hulp kunt verlenen? Het Oranje Kruis boekje bevat de officiële lesstof voor het Diploma Eerste Hulp. Handzaam, praktisch […]
In 1983 bleek een kleine basisschool in Rotterdam na de zomervakantie opeens een school te zijn met grotendeels Marokkaanse en Turkse leerlingen. Hun vaders, die toen […]
Bij ongeveer tien tot vijftien procent van de kinderen verlopen ontwikkeling en opvoeding niet vanzelf. Dit uit zich veelal in probleemgedrag en achterstanden bij het kind […]
Meten en meetkunde zijn twee domeinen die sterk met de realiteit verbonden zijn. Dit deel van de driedelige serie Reken-wiskundedidactiek beschrijft deze domeinen, hun onderlinge samenhang […]
Verhoudingen, procenten, breuken en kommagetallen hebben van alles met elkaar te maken. Tegelijkertijd zijn ze ook verschillend van elkaar. Dit tweede deel van de driedelige serie […]
Pedagogisch-didactisch begeleiden behandelt de bekwaamheden van een leerkracht in de onderwijssituatie met leerlingen: inter-persoonlijk, pedagogisch, didactisch en organisatorisch. Samen met het boek Werken in het basisonderwijs en de website Kennisbasisstartendeleraar.nl wil […]
Onderwijs geven aan kinderen van 4 tot 7 jaar is een vak apart. Ze leren door spel en spelend bezig zijn. Maar hoe verloopt de ontwikkeling […]
Van een moderne leraar wordt verwacht dat er onderzoek gedaan wordt naar de eigen onderwijspraktijk. Vanuit een onderzoekende grondhouding probeert de leraar zichzelf continu te ontwikkelen […]
Voor een groot aantal kinderen dat naar de basisschool gaat, is Nederlands niet hun eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen […]
Gebroken getallen is de eerste uitgave in onze nieuwe reeks voor reken- en wiskundedidactiek. De vele praktijkvoorbeelden en -opdrachten maken het een toegankelijk en actueel studieboek […]
Werken in het basisonderwijs gaat in op algemene bekwaamheden waarover een startende leerkracht dient te beschikken: samenwerken, reflectie en professionele ontwikkeling. Samen met het boek Pedagogisch-didactisch […]
Hoe zorg je dat je de baas bent? Een goede omgang met leerlingen en een veilige, geordende gang van zaken in de klas vormen de basis […]
Beeldend onderwijs op de basisschool gaat over het ontdekken van de wereld, ontdekken op een eigen wijze. Beginnende en aankomende leerkrachten leren met het boek Kunst […]
De 4e editie van Muziek Meester! maakt enthousiast voor muziek voor alle leeftijden, op een toegankelijke manier. In de nieuwe thematische opzet duiken studenten vanuit hun […]
Werken met kleuters, dat vinden veel pabo-studenten lastig. Het valt niet mee om ieder kind de individuele aandacht en begeleiding te geven die het nodig heeft. […]
Grip op de groep gaat uitgebreid in op het groepsproces in een klas en hoe een leerkracht een positieve leeromgeving creëert aan het begin van het […]