Alle leerlingen bij de les

Geeft helder inzicht in de problemen van vastlopende leerlingen ** In het boek staan onderwijsaanpassingen voor moeilijk en (zeer) makkelijk lerende kinderen centraal. Leerlingen die moeite […]

ADHD in de klas

Alles over kinderen met ADHD en hun leraren ** Leerlingen met ADHD hebben het lastig op school. Ze verstoren soms de les en vragen extra aandacht. […]

Een rijke leeromgeving

Kleuters de wereld laten ontdekken ** Hoe richt je de basishoeken van je klas in? Waarom is een algemeen weekrooster essentieel? Met welke verrassende activiteiten inspireer […]

De O van onderwijs

Zorgt voor efficiëntere tijdsbesteding in de les ** Wat heeft James Bond met onderwijs te maken? Hoe krijg je een neus voor sterke doelen? Waarom is […]

De denkende klas

Slow-looking Wat is dat? Hoe start je de les met vragen van leerlingen? Is dit dwars gedrag of een kritische leerling? De denkende klas stimuleert leraren […]

Leren. Hoe? Zo!

HOE VERHOOG JE MOTIVATIE? VERSTERK ZELFSTUREND LEREN! HOE PLAN JE EFFICIËNT? UPGRADE JE GEHEUGEN! ** Leren. Hoe? Zo! is het standaardwerk over leren leren, boordevol tips […]

Feedback in de klas

Effectief feedback geven in de klas ** Hoe zorg je dat de leerling meer leert en jij minder verbetert? Waarom is werken met voorbeelden zo belangrijk […]

Groot worden

Groot worden is een onmisbare handleiding voor iedereen die met kinderen samenleeft en -werkt: (toekomstige) leerkrachten, opvoeders (in de kinderopvang, jeugdbeweging, …), verzorgers (in de verpleegkunde, […]

Ruimte voor initiatief

Leer kleuters zelfstandig worden ** Welke tools stimuleren zelfsturing bij kleuters? Hoe werk je samen met je klas een project uit? Waarom is vrijheid geven niet […]

Differentiëren werkt

Elke leerling betrekken ** Differentiatie is een idee zo oud als onderwijzen, maar wel opnieuw brandend actueel. Dit heeft te maken met de groeiende diversiteit in […]

De startende leraar

Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal? Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen? Wat is de gouden formule om leraar te blijven? Leraar is […]

Team school

Leerkrachten stimuleren tot werken in groep ** Waaruit bestaat het DNA van een leergemeenschap? Hoe moet je in team discussiëren en cocreëren? Op welke manier veranker […]