Leven met intensiteit

De hoofdstukken in dit boek laten aan de hand van de theorie van positieve desintegratie van Kazimierz Dabrowski zien dat dit uitingen van een bijzondere aanleg en begaafdheid kunnen zijn.

De 7 uitdagingen

Een hoog IQ, maar toch constant vastlopend met de vraag ‘Hoe moet je nu leren?’ Er is een antwoord op die vraag! Wat dit antwoord is, kunt u nu lezen in dit vlot geschreven en overzichtelijke handboek.

Is het voor een cijfer?

Is het voor een cijfer? geeft het antwoord op de vraag die alle onderwijskundigen tot nu toe niet konden beantwoorden: wat motiveert een kind op school?

De geboeide leraar

We laten aan de hand van vier prikkelende praktijkscenario’s en veel concrete, direct toepasbare voorbeelden zien hoe schoolbestuurders, schooldirecties en docenten voortgezet onderwijs op een innovatieve manier vormgeven.

Actief executief

Dit boek is een absolute aanrader voor iedere (onderwijs) professional die jongeren effectief wil helpen hun prestaties te verbeteren.

Kind aan het stuur

Na het lezen van dit boek: herken je de verschillende executieve functies bij het kind; weet je hoe het kind zijn executieve functies heeft ontwikkeld en weet je hoe je het kind kan helpen om zichzelf te leren regelen.

Talentbeleid & klassenmanagement in de praktijk

Als leerkracht, talentbegeleider, ib-er of schoolleider kunt u met dit boek in de hand direct aan de slag! Dit beleidsboek voor talentonderwijs op de basisschool is het resultaat van jarenlange praktijkervaring.