Willen=kunnen=doen kwaliteitszorg in het primair onderwijs

  • "Bos, Cees"
  • Gorcum b.v., Koninklijke Van
  • ISBN: 9789023245933

Beschrijving van de theorie over kwaliteitszorg in het algemeen, gekoppeld aan WMK-PO. Na een inleiding in hoofdstuk 1 gaat hoofdstuk 2 over het waarom van kwaliteitszorg, en vooral de opkomst en verbreding van het begrip in zowel het bedrijfsleven als het onderwijs. Hoofdstuk 3 geeft inzicht in het oveheidsbeleid: wat verstaat de overheid onder kwaliteitszorg en waarom heeft de overheid beleid ontwikkeld om scholen aan te zetten tot het plegen van kwaliteitszorg? De hoofdstukken 4 en 5 zoomen in op respectievelijk de begrippen kwaliteit en kwaliteitszorg. Hoofdstuk 6 beschrijft de activiteiten die een ‘must’ zijn voordat je daadwerkelijk systematisch kunt (gaan) zorgen voor kwaliteit. In hoofdstuk 7 wordt aangetoond dat kwaliteitszorg een focus nodig heeft, de zorg voor kwaliteit richt zich ergens op. In de hoofdstukken 8 tot en met 12 komen de 3 cycli voor kwaliteitszorg aan bod. Hoofdstuk 13 beschrijft hoe scholen in het verlengde van schoolontwikkeling concreet kunnen werken aan de persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers. Het boek sluit af in hoofdstuk 14 met een terugblik.

bestellen
Onderwijstypes
Functiegroepen