Generatie Z: de kinderen, jongeren en jongvolwassenen van nu

Als je kinderen, jongeren en jongvolwassenen wilt bereiken, ondersteunen of motiveren, dan is het belangrijk om eerst te begrijpen wie ze zijn. En dat betekent niet alleen kijken naar wat ze aan de buitenkant laten zien op school, straat of social media. Om ze in hun hart te kunnen raken moet je weten wie ze ze diep van binnen zijn.

Kinderen, jongeren en jongvolwassenen zijn niet alleen inspirerend, verfrissend en humoristisch maar ook confronterend en uitermate kritisch. Het is telkens weer een uitdaging en feest om met hen in gesprek te gaan. En het moment dat ik het vertrouwen krijg om achter de maskers, recht in hun hart te mogen kijken, is onbetaalbaar. Een moment dat mij elke keer weer raakt. En de afgelopen tien jaar heb ik talloze gesprekken met hen gevoerd over de meest uiteenlopende onderwerpen.

Daarnaast heb ik een grootschalig en diepgaand onderzoek uitgevoerd onder vierduizend 5- tot 25-jarigen en hun ouders, wat vele verrassende inzichten heeft opgeleverd. Zo blijkt o.a. dat Generatie Z, de 5- tot 25-jarigen van nu, zich niet alleen anders voelt, maar ook anders in het leven staat en het anders wil aanpakken dan haar voorgangers. Het is een generatie die vanwege haar bijzondere eigenschappen en idealen misschien wel een mooiere naam verdient: ‘Generatie Zenz’.

Voor wie zijn de inzichten over Generatie Zenz interessant?

De inzichten over Generatie Zenz zijn niet alleen interessant voor het bedrijfsleven, onderwijsinstellingen, HRM medewerkers en overheden maar ook voor ouders, kinderen en jongeren zelf. Daarom deel ik mijn insights en inspiration graag middels het boek ‘Anders’, inspiratiesessies, workshops en diverse blogs.

Tevens kan ik aanvullende insights en inspiration bieden door het uitvoeren/begeleiden van onderzoek voor bedrijven en organisaties die de wereld voor hen een beetje mooier willen maken, voor nu en later.

Lezingen & inspiratiesessies over Generatie Zenz

Laat je inspireren door de belangrijkste inzichten over Generatie Zenz, de 5- tot 25-jarigen van nu, en krijg inzicht in wie ze zijn, waarom ze doen wat ze doen en hoe je hier het beste op in kunt spelen.

Ben je van plan om een lezing of inspiratiesessie te organiseren voor marketing- & communicatieprofessionals, docenten, HRM medewerkers, ouders/opvoeders of kinderen, jongeren en jongvolwassenen zelf? Dan ben je hier aan het juiste adres.

Ik deel graag mijn expertise en ruime ervaring met kinderen, jongeren, jongvolwassenen en gezinnen. De lezingen en inspiratiesessies leveren concrete insights & inspiration om hen beter te begrijpen, bereiken en te motiveren.

Startdata en locaties

  • Op school datum in overleg