De overgang van peuter naar kleuter

Deze training is bedoeld voor pedagogisch medewerkers en leerkrachten in de onderbouw samen, om elkaar te ontmoeten, in gesprek te raken en meer te weten te komen over gezamenlijke onderwerpen!

Deze training begint met een startbijeenkomst. Deze startbijeenkomst heeft o.a. als doel met behulp van een visiespel de gezamenlijke visie op de ontwikkeling van en onderwijs aan het jonge kind te onderzoeken. De bijeenkomst wordt afgesloten met het samen plannen van de invulling van de overige bijeenkomsten. 

Werkwijze

De training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 2,5 uur. Aan het eind van de eerste bijeenkomst bepalen we samen wat er aan de orde gaat komen in bijeenkomst 2 t/m 4. Te denken valt hierbij aan: de ontwikkeling van peuter naar kleuter in de doorgaande lijn, de warme overdracht van kindgegevens, de pedagogisch-didactische leerlijn, waar onder gezamenlijke thema’s en de plek van spel, ouderbetrokkenheid en het maken van samenwerkingsafspraken.

Je krijgt concrete handvatten en ideeën aangereikt om de samenwerking vorm te geven. Deze training is daarom bij uitstek geschikt voor Voor pedagogisch medewerkers in de kinderopvang en leerkrachten onderbouw die (op termijn met elkaar gaan) samenwerken.

Aantal bijeenkomsten

De training bestaat uit vier bijeenkomsten van 2,5 uur.

Bedoeld voor pedagogisch medewerkers en leerkrachten onderbouw.

Startdata en locaties

  • Op school datum in overleg4 bijeenkomsten