Langzame informatieverwerking

Algemeen

  • Doelgroep: leerkrachten (po en vo) en ouders
  • Studieduur: 2 uur
  • Na elk subthema worden er 1 of meerdere vragen gesteld.
  • Aan het eind van elk thema wordt er een reflectievraag gesteld.
  • Er worden open vragen gesteld om vanuit theorie en reflectie naar de praktijk te kijken.

Inhoud

Langzame informatieverwerking

  • Introductie
  • Wat is verwerkingssnelheid?
  • Langzame informatievewerking
  • Tips voor de praktijk

Leerdoelen

  • Ik weet hoe verwerking in het brein functioneert en welke problemen daarbij kunnen ontstaan.
  • Ik kan kinderen met een lage verwerkingssnelheid herkennen en begrijp ik waar dit vandaan komt.
  • Ik weet hoe ik met deze kinderen het beste kan omgaan en hen kan helpen in het dagelijks leven, op school en thuis.

Materialen

  • Artikelen
  • Video’s
  • Verschillende soorten vragen

Toetsing

Je hebt de cursus behaald door minimaal 70% van de vragen correct te beantwoorden.

Waarom deze cursus?

  • Theorie
    In deze cursus leer je wat verwerkingssnelheid is en wat de oorzaken, kenmerken en gevolgen zijn van langzame informatieverwerking.
  • Reflectie
    In deze cursus denk je na over je eigen omgang met kinderen met een langzame informatieverwerking.
  • Praktische handvatten
    In deze cursus krijg je handvatten om kinderen met een langzame informatieverwerking te helpen in het dagelijks leven, op school en thuis.

Startdata en locaties

  • Online€ 19.95