Ben jij op zoek naar hoe je door individuele- en teamontwikkeling een volgende stap zet in de ontwikkeling van je organisatie? Trainingen en workshops voor managers en stafleden kunnen het ontwikkelingsproces ondersteunen.
In onze visie is reflecteren en voortdurend leren een voorwaarde om als mens en organisatie vitaal te blijven. Met de deelnemers werken we aan persoonlijke ontwikkeling en aan de concrete uitdagingen waar ze voor staan. Dat kan bijvoorbeeld innovatieve dienstverlening of een nieuw organisatie-inrichting zijn. En als organisatie pluk je daar direct de vruchten van!
Bij het ontwikkelen van trainingen gebruiken we het Ontwikkellandschap. Uit onze praktijk blijkt dat het onmisbaar is om verbindingen aan te brengen, bruggen te bouwen tussen mensen (samen leren) en de dagelijkse praktijk en theorie. We brengen verschillende rollen en lagen in de organisatie in dialoog met elkaar. Leren gebeurt in het hier en nu en met de eigen praktijk als onderwerp. De deelnemers zijn voortdurend in interactie en door een aanpak die anders dan anders is; met simulaties en games maken we patronen zichtbaar en bespreekbaar. We mengen ons zowel in de bovenstroom van de organisatie (organisatievisie en – inrichting) als de onderstroom (gedrag). We weten uit ervaring dat dit nodig is om beweging te creëren en als organisatie te groeien.
Ten behoeve van de samenwerking tussen basisonderwijs en kinderopvang in kindcentra hebben we een hulpmiddel ontwikkeld: Praatbord Kindcentrumontwikkeling. We leiden Praatbord begeleiders op die in de samenwerkende organisaties een begeleidende rol hebben.
Vraagstukken waar we expertise in hebben opgebouwd:
– Schoolleiders en managers kinderopvang m.b.v. training en coaching ondersteunen in de ontwikkeling van een kindcentrum;
– Een- of meerdaagse masterclasses die gericht zijn op specifieke thema’s in een kindcentrum (cultuur en samenwerken, visieontwikkeling, ontwikkelplan)
– Managers en stafhoofden die vanuit een gezamenlijke visie willen werken aan de volgende stap in leiderschap, ondernemerschap en lef;
– Teamleiders in het voortgezet onderwijs die willen leren om teacher leadership zichtbaar te maken in schoolinrichting, cultuur en eigen leiderschap. Meer informatie.
– Directeuren in het primair onderwijs die de dagelijkse regeldruk willen verminderen en meer bezig willen zijn met de positie en toekomst van hun school;
– Teams in een gemeente die elkaar nog meer willen leren vertrouwen en beter met elkaar willen communiceren en samenwerken;
– Managers en staf die een cultuuromslag willen maken naar eigenaarschap;
– Managers in de kinderopvang die willen leren hoe ze tot innovatieve dienstverlening kunnen komen en hoe ze deze organiseren;
– Organisatie voor voortgezet onderwijs die wil leren hoe ze door een projectmatige aanpak processen in een organisatie kunnen verbeteren;
– Managers die hun zakelijk management, het spel en de knikkers, willen verbeteren;
– Raad van bestuur en directie van een zorgorganisatie die die de organisatievisie wil door vertalen naar de samenwerking en het gedrag (cultuur) in het directieteam;
– Organisatie in de culturele sector die wil leren en ervaren hoe visie en strategie wordt gevormd en hoe eigen functioneren kan worden herijkt;
– Managers in de kinderopvang die willen leren om verschillen in cultuur en beleving tussen kinderopvang en onderwijs te leren duiden en leiding te geven aan samenwerking met het onderwijs.
Trainingen en workshops bieden we op basis van het CRKBO keurmerk vrijgesteld van btw aan en we maken een offerte op maat.
We hebben ervaring in het laten accrediteren van trainingen/opleidingen bij het Schoolleidersregister PO.