Zijn jullie bereid om samen te werken aan duurzame (team)verbeteringen? Om (mede)eigenaar te worden van ontwikkelprocessen en om de werkwijze/veranderingen te verankeren in de dagelijkse schoolpraktijk?
Wat leer je
In een traject van 5 of 10 maanden ga ik doelgericht aan de slag met het hele team. We gaan ons niet alleen richten op de inhoud maar ook op het proces; de wijze van samenwerking en de interactie binnen het team. Belemmerende patronen worden zichtbaar en daar bevindt zich de sleutel tot de gewenste verandering.
Zomaar docenten bij elkaar zetten is geen garantie voor leren of het bereiken van de gewenste doelen. Inzicht krijgen in elkaars krachten en ontwikkelpunten helpt bij het kiezen van een manier van samenwerken in een school. Niet iedereen heeft namelijk dezelfde kennis, interesses en ervaringen.
Voor wie
Lopen jullie als team tegen problemen aan als:
- Het lukt jullie niet om gezamenlijke doelen te bereiken
- Het lukt jullie niet om aan de (school)visie te werken
- Er is geen sprake van gedeelde verantwoordelijkheid
- Het kost veel tijd om bij elkaar te komen en bijeenkomsten zijn niet effectief
- Betrokkenheid en motivatie van de teamleden daalt
- Jullie willen wel samenwerken, maar jullie weten niet hoe
En:
- Staat het teambelang boven het individuele belang
- Is het handelen van het team is gericht op kwaliteitsverbetering?
Dan help ik jullie verder! Ik help jullie in het proces om te kijken naar de waarde van ieder teamlid. Waar liggen de krachten van een ieder en welke punten ter verbetering zijn er? Deze krachten worden samen gebundeld om samen het beste uit ieder teamlid te halen. Alleen ga je sneller, samen kom je verder!
Praktische informatie
Tijdens de kick-off zorgen we voor duidelijkheid. Wie zijn jullie? Waar staan jullie nu? Wie zijn de betrokkenen? Wat is er al gedaan? Waar willen jullie naar toe?
We maken duidelijke doelen, zodat er tijdens het traject concrete stappen gezet worden. Het traject voor teamcoaching wordt op maat gemaakt, uitdagend en passend bij jullie specifieke behoefte.