Taalbeleid in de school

Is de woordenschat van de leerlingen te beperkt? Klagen vakcollega’s over de slechte formuleringen op toetsen en over het feit dat leerlingen niet lezen wat er staat? Zijn de resultaten te laag? Met andere woorden: vormt het gebrek aan taalvaardigheid een drempel bij het leerproces? Pak dit probleem aan met een integraal taalbeleid, toegepast in de dagelijkse onderwijspraktijk. Daarbij zoeken we -waar wenselijk- de verbinding met de andere basisvaardigheden.

Maatwerk in taalbeleid

De Talengroep helpt scholen met het ontwikkelen en implementeren van taalbeleid. Ieder traject begint met een intakegesprek met de taalcoördinator, de werkgroep taalbeleid en een verantwoordelijk schoolleider. Op basis daarvan bieden we een passend voorstel voor advies en begeleiding.
“Het traject was concreet, praktisch, gericht op deze school, aangepast aan onze wensen. De kennis die is vergaard blijft kleven. Hier willen we wat mee doen.”

Startdata en locaties

  • Veenendaal datum in overlegIncl. materiaal