Formatief leren en lesgeven

Formatief leren en lesgeven betekent dat je de prestaties van een leerling niet vergelijkt met die van andere leerlingen, maar met zijn eerder behaalde resultaten. Doel van de […]
Executieve functies (EF) – Jonge kind

Deze module is bedoeld voor leraren die met jonge kinderen werken en geeft een algemene introductie op de ontwikkeling van hun executieve functies (EF) en hoe […]
Herkennen van en omgaan met ADHD

Er bestaat veel ruis over 'ADHD'. Deze online cursus 'ADHD' vertelt kort en zakelijk de belangrijkste dingen die je over ADHD moet weten. De cursus is deskundig opgezet […]
Omgaan met faalangst bij kinderen (voor ouders en docenten)

Deze online cursus geeft met name advies aan ouders en docenten over faalangst bij kinderen. De cursus zet op een deskundige, zakelijke en nuchtere manier de belangrijkste dingen op een rij die je moet weten over faalangst en geeft tips over hoe je ermee kunt omgaan.
Didactisch coachen: hoe benut je het pygmalion effect?

De cursus geeft docenten inzicht in didactisch coachen en de theorie van hoge verwachtingen. Daarnaast krijgt de docent tips die hij direct kan toepassen
Bevorderen van een groeimindset: hoe doe je dat als docent?

De cursus gaat over het bevorderen van een groeimindset. Eerst wordt er uitgelegd hoe het brein werkt en wat de mindsettheorie inhoudt. Vervolgens maken we de slag naar toepassingen in de klas.
Zone van naaste ontwikkeling – Oudere kind

Deze cursus bespreekt de ZNO en geeft handvatten om de ZNO van je leerlingen aan te spreken.
De kracht van curriculumherziening in het voortgezet onderwijs

Aan het eind van deze cursus zul je beter in staat zijn om je huidige curriculum te verbeteren en zo de beste leerresultaten voor je studenten te garanderen.
Burgerschap in de les

Gedurende deze cursus zullen we de essentiële aspecten van burgerschap verkennen en bespreken hoe we deze kunnen integreren in ons lesgeven.
Spellingdidactiek op maat

In deze cursus zal het gaan over een vernieuwende spellingsdidactiek van Dolf Janson.
Directe Instructie (DI en EDI) – Wat is het en hoe zet ik dit in?

Hoe kan je effectief instructie geven? In antwoord op deze vraag zijn modellen ontwikkeld, waaronder het veelgebruikte Directe Instructiemodel.
Blended leren en lesgeven

In deze cursus begin je bij de basis en neemt Michel van Ast je mee in vijf stappen naar goed blended leren en lesgeven.
Activerende digitale werkvormen

In deze cursus over activerende digitale werkvormen krijg je een aantal voorbeelden van werkvormen die je op verschillende momenten kunt inzetten tijdens je les