Motiveren van jongeren in stage en werk

Doel en aanpak

Het binden en begeleiden van jongeren op de werkplek valt niet altijd mee. Begeleiders in het bedrijf worstelen soms met de werking van het puberbrein. Of met het veelvuldig gebruik van smartphone en social media door de jongeren. Omgekeerd hebben de jongeren vaak een verkeerd beeld van bedrijf of beroep. Ze hebben ‘vette’ filmpjes gezien en in de praktijk blijkt het soms toch iets minder glanzend te zijn.

In deze workshop kijken we vanuit een positieve insteek naar de jongeren en hun motivatie en onderzoeken wat ‘werkt’.

De bijeenkomst heeft een interactief karakter, dus er is alle ruimte voor de deelnemers om ervaringen uit te wisselen en uitdagingen uit de praktijk te delen.

Doelgroep 

Voor begeleiders van (kwetsbare) jongeren vanuit onderwijs, overheid en bedrijfsleven: werkgevers, teamleiders, praktijkopleiders, arbeidstoeleiders, stagebegeleiders.

Deze instructieve workshop biedt:

  • de meest recente inzichten in de werking van het puberbrein
  • meer informatie over omgaan met generatieverschillen
  • tips voor motiveren en binden van jongeren

Data, duur en kosten

De training bestaat uit 1 dagdeel.

De groepsgrootte is minimaal 8 en maximaal 15 deelnemers.

De bijeenkomst kan incompany of regionaal worden aangeboden. Kosten zijn in overleg.

Startdata en locaties

  • plaats en datum in overleg1 bijeenkomst

Snel naar

inschrijven