Meertaligheid en dyslexie

Wanneer meertalige leerlingen lees- en spellingproblemen ontwikkelen, is het vaak lastig te bepalen hoe de lees- en spellingachterstand verklaard kan worden. Komt deze achterstand door een onvoldoende beheersing van de Nederlandse taalvaardigheid of is er mogelijk sprake van dyslexie? Meertalige kinderen krijgen minder snel de diagnose dyslexie en een gerichte behandeling hiervoor. Is dit terecht? En hoe komt dit? In deze training wordt ingegaan op het signaleren van lees- en spellingproblemen bij meertalige kinderen en worden suggesties gegeven voor begeleiding.
In de oefeningen tijdens de trainingen is er de mogelijkheid om te oefenen met (eigen) casussen om zo de theorie in de praktijk om te zetten.

Praktische informatie

Duur: 2 uur
Kosten: All-in prijs op basis van maximaal 20 deelnemers: € 796,80
Doelgroep: Onderwijsprofessionals uit het (speciaal) basisonderwijs, waaronder leerkrachten vanaf groep 3, intern begeleiders, remedial teachers, orthopedagogen en leesspecialisten.

Startdata en locaties

  • Op school1 bijeenkomst€ 796.80prijs o.b.v. max. 20 pers.