De invloed van TOS op het Leren lezen en spellen in groep 1,2 en 3

Hoe kun je lees- en spellingsproblemen bij leerlingen met een TOS verklaren vanuit de taalinhoud (semantiek) en de taalvorm (fonologisch en fonemisch bewustzijn)? In deze module leer je hoe je interventies kunt inzetten in het (voorbereidend) lees- en spellingonderwijs en welke leerkrachtvaardigheden daarbij nodig zijn.  

Resultaat

Na het volgen van deze module: 

  • koppel je de lees- en spellingsproblemen aan de TOS-problematiek binnen het domein taalvorm; 
  • pas je in groep 1, 2 en 3 interventies toe. 

Voor wie

Leraren, remedial teachers, intern begeleiders basisonderwijs.  

Studiebelasting

In totaal 5,5 uur. 

Waarvan 2,5 contacturen + 3 uur zelfstudie (2 uur voorbereiding en 1 uur uitwerken slotopdracht).

Extra informatie

Voorafgaand aan de module bestudeer je de aangeleverde literatuur en bereid je een praktische opdracht voor.

Startdata en locaties

  • Online 16 mrt. 20261 bijeenkomst€ 142