Informatie
Men is vaak in de veronderstelling dat leerkrachten alleen begeleid worden door schoolleiders of ib’ers, maar leerkrachten kunnen elkaar ook begeleiden. Voor iedereen die leraren begeleidt of zou willen begeleiden, is deze cursus van grote waarde. Je gaat in deze cursus aan de slag met co-teaching: een vorm van ‘coaching on the job’.
Coaching en begeleiding is niet altijd een kwestie van achterin de klas zitten met een notitieblok en daarna vertellen hoe het de volgende keer anders moet. Dit kan ook door samen een les te gaan geven in de vorm van co-teaching. Met co-teaching kun je in een relatief korte tijd handelingsvaardigheden en de houding van een leerkracht significant versterken, ongeacht of dit een beginnende leerkracht is of een ervaren leerkracht met een specifieke hulpvraag.
Auteur(s)
Wouter Siebers, Monique Teske
Doelstellingen
Na afloop van deze cursus kun je:
- aan de slag met co-teaching in de praktijk
- vier vormen van co-teaching onderscheiden en een passende situationele aanpak kiezen
- verbale en non-verbale co-teachingstechnieken toepassen
- jouw collega helpen met het formuleren van een hulpvraag met het GROW-model
Studiebelasting
Voor deze cursus staat 2 uur.