Anders organiseren in onderwijsteams op basis van kwaliteiten en motieven

Informatie

In hoeverre, op welke manier, en onder welke voorwaarden kunnen taakdifferentiatie en rolverdelingen binnen schoolteams bijdragen aan het terugdringen van het lerarentekort, reduceren van werkdruk en verzuim, en het verhogen van werkgeluk, terwijl de onderwijskwaliteit gewaarborgd blijft?

In deze cursus nemen dr. Nienke Woldman en dr. Aniek Draaisma je mee in de antwoorden op deze vragen, die ze verkregen hebben op basis van onderzoek. In de cursus krijg je praktische kennis, handvatten en adviezen die je meteen verder kunnen helpen met de rolverdeling binnen je schoolteam, op een manier die zowel bijdraagt aan het werkgeluk als aan de onderwijskwaliteit.

Auteur(s)

dr. Nienke Woldman, dr. Aniek Draaisma

Doelstellingen

Na afloop van deze cursus:

  • heb je kennis over de invloed van rolverdelingen binnen het schoolteam op ervaren werkdruk en werkgeluk
  • weet je hoe je een strategische visie op de rolverdelingen binnen je schoolteam kunt vormgeven en uitdragen binnen de school
  • weet je hoe je de rolverdeling binnen het team op basis van kwaliteiten en interesses concreet kunt vormgeven
  • heb je kennis om op basis van rolverdelingen binnen het team het werkgeluk te vergroten

Studiebelasting

Voor deze cursus staat 1 uur.

Snel naar

inschrijven
Onderwijstypes
Functiegroepen