Onderzoekend en ontwerpend leren, design thinking, nieuwe technologie, gamification, leren vanuit en het stimuleren van de nieuwsgierigheid. Dit is wat centraal staat in de training ’21st Century Challenge’. In deze training ga je aan de slag met het integreren van deze verschillende 21ste eeuwse vaardigheden in het onderwijs.In de training wordt gewerkt met ‘challenges’. Uitdagingen waarin een onderzoeks- of ontwerpactiviteit zit. Zowel met als zonder technologie. In de challenges met technologie wordt gebruik gemaakt van o.a. Mindstorms, Sphero’s, Virtual Reality, Augmented reality, Beebots, Green screens. In de challenges wordt gebouwd, ontwikkeld en geprogrammeerd. In de challenges staat het leren vanuit intrinsieke motivatie centraal.De uitkomst van de training is dat je onderwijsactiviteiten creëert waarin gewerkt wordt aan meerdere 21st Century Skills.
Kenmerken
– In 4 dagdelen leer je nieuwe technologieën toepassen
– Voor alle leraren, onderwijsassistenten, ondersteuners en andere onderwijsprofessionals
– Deze manier van leren stimuleert de nieuwsgierigheid
Instructiemodi
We bekijken verschillende didactische aanpakken. Hierbij onderzoeken we onderwerpen zoals gamification, ‘flow of engagement’, design thinking en Universal Design for Learning. Aan de hand van voorbeelden en het analyseren daarvan onderzoeken we hoe je ze in jouw eigen onderwijsactiviteiten kunt inzetten.
Doelstellingen
– Maak kennis met of ga dieper in op mogelijkheden om aan de 21st Century Skills te werken
– 21st Century Challenge workshops voor alle onderwijzende, instruerende of management functies in het onderwijs
– Uitleg, suggesties en educatieve mogelijkheden met (nieuwe) technologie in het onderwijs
Studentenprofiel
Leerkrachten werkzaam in het primair onderwijs