Van Maastricht Onderwijs & ICT


Mijn naam is Marc van Maastricht, sinds september 2011 eigenaar van Van Maastricht Onderwijs & ICT.

Samen met een groot netwerk van professionele en kundige trainers verzorg ik trainingen, begeleiding en advies op ICT-gebied: altijd gericht op de onderwijspraktijk. Het doel is om zo praktisch mogelijke trainingen te verzorgen, waardoor de deelnemers het geleerde direct in de dagelijkse lespraktijk kunnen benutten. Ook de begeleiding en het advies zijn zo concreet en op de praktijk gericht als mogelijk.

Ik heb ruim 15 jaar onderwijservaring op alle niveaus van het voortgezet onderwijs. Naast mijn docentschap (biologie, verzorging en een korte tijd ook informatica) heb ik mij in die periode eveneens ingezet voor een goede integratie van ICT in de dagelijkse lespraktijk. ICT als middel; niet als doel. In mijn opinie is de docent de spil in het onderwijsproces en niet de ICT.

Na 10 jaar in het onderwijs heb ik een een aantal jaren in het bedrijfsleven gewerkt als ICT-trainer, en begeleider van ICT-implemeteringsprojecten op vo-scholen. Momenteel zet ik mij in voor het onderwijs op de twee fronten: de leerlingen en de docenten. Want daar draait het om!

Trainingen

Trainingen van Van Maastricht Onderwijs & ICT kenmerken zich door de betrokkenheid van de deelnemers zelf. Er wordt participatie van de deelnemers verwacht: dat is namelijk de enige manier waarop mensen het geleerde onthouden. Het is zelfs de enige manier waarop mensen een training als “goed” of “leuk” ervaren.

Van Maastricht Onderwijs & ICT is gespecialiseerd in het geven van trainingen aan vo- en mbo-docenten. Daarnaast is er een groeiende expertise in het po. De trainingen zijn in dat geval vooral gericht op het gebruik van ICT-middelen in de dagelijkse lespraktijk.

Stel deze aanbieder een vraag

  • Van Maastricht Onderwijs & ICT
  • Hof van Azuur 35
  • 2614 TB Delft

Het aanbod van deze aanbieder

Trainingen studiedagen

Trainingen van Van Maastricht Onderwijs & ICT kenmerken zich door de betrokkenheid van de deelnemers zelf. Er wordt participatie van de deelnemers verwacht: dat is namelijk de enige manier waarop mensen het geleerde onthouden. Het is zelfs de enige manier waarop mensen een training als “goed” of “leuk” ervaren.