OPGELETTERD!


Praktijk Opgeletterd is er voor kinderen die extra begeleiding en ondersteuning kunnen gebruiken op het gebied van technisch lezen, spellen en begrijpend lezen.

Praktijk Opgeletterd is er ook voor leerkrachten, onderwijsassistenten, remedial teachers, intern begeleiders, taalcoördinatoren, ambulant begeleiders, orthopedagogen, dyslexiespecialisten, dyslexiebehandelaars, logopedisten die zoekende zijn naar een manier om hun onderwijs preventief in te richten op het gebied van lezen en spellen.

Praktijk Opgeletterd werkt volgens de methodiek “Zo leer je kinderen lezen en spellen”.  Deze methodiek is een preventieve instructiemethodiek voor lezen en spellen. De methodiek kan bij iedere bestaande methode gebruikt worden en is geheel uitgewerkt in het spellingsdeel van STAAL. Uit gegevens van basisscholen, die deze methodiek hebben ingevoerd, blijken bekende problemen veel minder of totaal niet meer voor te komen (Schraven, 2000; Bosman, 2007).

Stel deze aanbieder een vraag

  • OPGELETTERD!
  • Meineszstraat 6
  • 7887 AP Erica

Het aanbod van deze aanbieder

Zo leer je kinderen lezen en spellen

raktijk Opgeletterd organiseert korte cursussen “Zo leer je kinderen lezen en spellen”, variërend van een halve dag tot twee dagen. De cursus wordt zowel in teamverband als individueel aangeboden. Teamscholing wordt op locatie gegeven. De individuele cursussen vinden op diverse plaatsen in het land plaats.

  • 13 jan. 2026
  • € 195

Lezen in groep 4

In het algemene deel voor de leerkracht wordt de beoogde lesopbouw en de samenhang met begrijpend lezen, spelling en woordenschat verhelderd. In dit deel is er ook veel aandacht voor toetsing en het bepalen van het doorleesniveau van leerlingen, zodat ze niet op een te laag niveau leesinstructie en boeken aangereikt krijgen.

Lezen en spellen in groep 3

Lezen en spellen in groep 3 vormt een waardevolle aanvulling op het handboek Zo leer je kinderen lezen en spellen (ZLKLS). Deze nieuwe uitgave bestaat uit uitgewerkte lesschema’s lezen, spellen en schrijven volgens de uitgangspunten van ZLKLS.