In deze themasessie verkennen we het (wetenschappelijk onderbouwde) gedachtegoed achter didactisch coachen. Je maakt kennis met de basisbeginselen en krijgt concrete handvatten aangereikt voor in jouw eigen klas. Handvatten gericht op het stellen van de juiste, ondersteunende vragen, gericht op het geven van aanwijzingen als dat echt nodig is en gericht op het geven van de juiste feedback op het juiste moment.
Je ervaart enkele activerende werkvormen waarmee je recht doet aan verschillen tussen leerlingen. En je maakt kennis met het Hele Taak Eerst-model waarmee je op een relatief eenvoudige manier gedifferentieerd en uitdagend onderwijs kunt ontwerpen.
In deze themasessie leer je wat er allemaal komt kijken bij het meer structureel implementeren van digitale toetsen in jouw onderwijs. Van het inrichten van een veilige toetsomgeving tot het organiseren van de afname. Maar ook het ontwerpen van goede toetsvragen komt aan de orde. Immers, jij en jouw leerlingen moeten iets kunnen leren van de antwoorden en de resultaten.