Tijdschrift voor Remedial Teaching
Het Tijdschrift voor Remedial Teaching is het officiële orgaan van de LBRT.
De LBRT is de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers. De vereniging is opgericht voor alle remedial teachers zowel in het basisonderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs als het beroepsonderwijs. Daarnaast kunnen RT’ers die werkzaam zijn vanuit een eigen praktijk, zich bij ons aansluiten.
De LBRT heeft kwaliteitsbewaking en professionaliteit hoog in het vaandel staan. Daarnaast behartigt de vereniging de belangen van haar leden.
Bij de LBRT kunnen leden terecht voor een zeer brede ondersteuning. Wij houden hen door open communicatie op de hoogte en verzorgen up-to-date informatie via de website, het Tijdschrift voor Remedial Teaching dat vijf maal per jaar uitkomt, bijeenkomsten, seminars en cursussen. De LBRT is tevens een platform voor onderlinge contacten.
Kortom: De LBRT is hét klankbord voor iedere remedial teacher.
Het Tijdschrift voor Remedial Teaching is het officiële orgaan van de LBRT.
Rekenen en faalangst gaan vaak samen. In deze masterclass legt rekenpedagoog Drs. Ingrid Wensveen uit welke complexe hersenfuncties een rol spelen bij rekenen en faalangst. Bij rekenproblemen is het misschien wel de grootste uitdaging je leerling nieuwsgierig te krijgen zodat rekenen als een uitdagend puzzeltje wordt gezien in plaats van een confrontatie. Hoe creëer je perspectief zodat je leerling open en onbevangen aan een rekenopdracht begint en weer plezier ervaart?
In het webinar over goed (begrijpend) leesonderwijs lichten we een aantal belangrijke pijlers uit; leesmotivatie, leesstrategieën, rijke teksten, achtergrondkennis en woordenschat.