Studiedag Duik in Deep Learning

Wat is Deep Learning, wat kan het betekenen voor je onderwijs en welke rol spelen de zes mondiale competenties (6C’s) daarin? Antwoorden op deze vragen vind je tijdens deze studiedag, waarin je je onderdompelt in het gedachtegoed van Deep Learning.

Wat leer je

Uit wereldwijde ervaringen weten we inmiddels dat Deep Learning leidt tot concrete, praktijk- en toekomstgerichte verandering van leren en leerprocessen. Tijdens deze studiedag verwerf je – samen met collega’s uit PO en VO – verdiepend inzicht in de betekenis, impact en aanpak van Deep Learning. Daarbij hebben we aandacht voor de volgende vragen:

  • Waarom Deep Learning?
  • Wat is Deep Learning en wat maakt Deep Learning verdiepend?
  • Wat zijn de zes mondiale competenties (6C’s) en welke rol spelen deze binnen Deep Learning?
  • Hoe verweef je Deep Learning en de 6C’s in het bestaande curriculum?
  • Hoe ontwerp je Deep Learning aan de hand van de 6C’s en de vier elementen van leerontwerp?
  • Wat zijn Learning Progressions en hoe kun je deze inzetten om de ontwikkeling van leerlingen binnen de 6C’s te monitoren?

Aan de hand van de Deep Learning-raamwerken, praktijkvoorbeelden (uit PO en VO), wereldwijde ervaringen, Learning Progressions en andere relevante bronnen en tools duiken we deze dag samen in de inhoud en werkwijze van Deep Learning.

Voor wie

Alle onderwijsprofessionals die kennis willen maken met het gedachtegoed van Deep Learning.

Opbrengsten

  • Je beschikt over actueel en verdiepend inzicht in en kennis van de betekenis, inhoud en werkwijze van Deep Learning, gecentreerd rond de 6C’s en vier elementen van leerontwerp (6+4).
  • Je kent praktische voorbeelden van de vertaling van het gedachtegoed van Deep Learning naar de eigen onderwijspraktijk en hebt een (beter) beeld van wat Deep Learning kan betekenen voor jouw eigen school.
  • Je hebt kennis van de Learning Progressions en inzicht in hoe je deze kunt inzetten in je eigen praktijk.
  • Je weet hoe je het gedachtegoed van Deep Learning kunt inzetten voor je eigen lesontwerp en kent praktische voorbeelden van hoe dit er binnen je onderwijspraktijk uit kan zien.
  • Je weet hoe de 6C’s en vier elementen van leerontwerp al een plek hebben in jullie huidige onderwijs en hoe dit eventueel kan worden versterkt. Waar liggen kansen?

Startdata en locaties

  • Helmond 22 okt. 20251 bijeenkomst€ 425Incl boek
  • Helmond 1 apr. 20261 bijeenkomst€ 425Incl boek