Bewegen en leren combineren!
Kinderen leren door te ervaren met hun hele lichaam. Spelen, ontdekken, vallen en weer opstaan. Het liefst samen.
Onderzoek heeft aangetoond:
- Bewegen is erg goed voor je. Door regelmatig te bewegen blijf je mentaal én fysiek gezond.
- Door bewegen en leren af te wisselen of zelfs te combineren kun je je beter concentreren.
- Bewegend leren leidt tot betere schoolprestaties.
- Bewegen heeft bij kinderen een positief effect op zelfvertrouwen, zelfbeeld en sociale vaardigheden.
- Bewegen toepassen in de klas maakt school leuker voor leerlingen en voor docenten.
- We doen onszelf en ons lichaam een groot plezier met bewegen. Kinderen ervaren plezier in leren, het is een natuurlijke manier van leren.
- Bewegend leren moet de norm worden in het onderwijs. Bewegend leren moet ingezet worden in de onder-, midden- en bovenbouw van de school.
Deze Meestertraining is een praktische training. Door verschillende spel- en wedstrijdvormen uit te proberen, krijg je inspiratie om de volgende dag direct toe te passen in de groep voor rekenen, lezen, taal en spelling. Tips voor bewegend leren als onderdeel van de les of tussendoortje in het klaslokaal. Bewegend leren is voor alle groepen.
Deze training richt zich op:
- Een verbeterde concentratie in de klas
- Taakgericht werken
- Stimuleren van cognitieve functies
- Betere verwerking van informatie
- Bijdragen aan eigenwaarde en zelfvertrouwen
De training bestaat uit 1 dagdeel.
Deze training is een combinatie van theorie (leren) en praktijk (bewegen). Door verschillende spel- en wedstrijdvormen uit te proberen, krijg je inspiratie om de volgende dag direct toe te passen in de groep voor de vakken rekenen, lezen, taal en spelling. Tips voor bewegend leren op het schoolplein, in het gymlokaal en in het klaslokaal. Bewegend leren is voor alle groepen.
Doelgroep: Leerkrachten basisonderwijs (onderbouw, middenbouw en bovenbouw), onderwijsassistenten en andere belangstellenden.
Trainer: Janet de Vink: Specialist Jonge Kind en trainer van Bureau Meesterschap.