Dienstverlenen zonder over je heen te laten lopen

Oprecht vriendelijke en servicegerichte communicatie in de praktijk.

Je kent het vast wel: een collega, student, ouder of leidinggevende heeft iets van je nodig, maar eigenlijk hoort dat helemaal niet bij jouw takenpakket. De manier waarop het gevraagd wordt, staat je ook niet aan. Maar toch zeg je ja. Of je zegt nee, maar houdt er toch een baalgevoel aan over. En dat voelt de ander vaak ook. Een situatie die veel energie kost voor beide partijen. Hoewel je het graag anders had gewild, overkomt het jullie toch.

In deze actieve workshop van drie uur gaan we met dergelijke situaties aan de gang. Aan de hand van voorbeelden uit jullie eigen praktijk gaan we oefenen met een trainingsacteur. Je leert hoe je het op een andere manier kunt aanpakken. Er kan een koppeling gemaakt worden met diverse communicatiemodellen, zoals Geweldloos Communiceren, Transactionele Analyse of de LEO-methode. Na deze workshop heb je handvatten voor lastige situaties en durf je beter voor jezelf op te komen.

Startdata en locaties

  • Op school datum in overleg1 bijeenkomst€ 1540

Snel naar

contact opnemen
Onderwijstypes
Functiegroepen