Van vinken naar vonken met het waarderend klassenbezoek

Informatie

Het klassieke klassenbezoek vindt bijna niemand leuk. De schoolleider en/of de intern begeleider neemt plaats in de klas met een afvinklijstje. De leerkracht ervaart spanning en gaat onderpresteren. Er volgt feedback, een ontwikkelpunt, vervolgafspraken. Is dat wel wat we willen? Dit moet toch anders kunnen?

In deze cursus leren we je meer over het waarderend klassenbezoek, waarmee je van vinken naar vonken zult gaan. Je leert hoe je meer uit de klassenbezoeken kunt halen en hoe ze leuker kunnen worden voor jou, maar ook voor de leerkracht. Als je eenmaal weet hoe het werkt, smaakt het naar meer. Hoe gaaf is dat!

Auteur(s)

drs. Aart Brezet

Doelstellingen

Na afloop van deze cursus kun je:

  • het waarderend klassenbezoek toepassen in de praktijk.
  • begrijpen waarom een andere aanpak van klassenbezoeken dan gebruikelijk, noodzakelijk is.
  • het waarderend klassenbezoek plaatsen in de grotere functioneringscyclus.

Studiebelasting

Voor deze cursus staat 2 uur.

Snel naar

inschrijven
Onderwijstypes
Functiegroepen