Spelend werken aan rekendoelen in groep 1-2

Betekenisvol rekenen met jonge kinderen

Kleuters bouwen een toren, sorteren knopen of verkopen ijsjes in hoekenspel. Spelend ontdekken ze de wereld om hen heen én de wereld van rekenen. Dit vraagt van jou als leerkracht om rekenkansen te zien. Hoe sluit je in spel aan bij deze rekenkansen? En hoe ontwerp je een leeromgeving vol betekenisvolle rekenkansen?
Werk spelend aan de rekenontwikkeling van de kleuters in jouw klas! 

Je krijgt onder andere antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe leren jonge kinderen rekenen en welke rol heeft spel daarin?
  • Welke rol speelt taal wanneer jonge kinderen leren rekenen? 
  • Hoe maak je rekendoelen betekenisvol in diverse contexten, zoals in een prentenboek of hoek?

Wat deelnemers zeggen

Inhoudelijk goede cursus met een prettige afwisseling tussen theorie en praktijk. – F WillemsePraktische ideeën, ondersteund door goede kennis. – Oud deelnemerIk zou deze cursus aanraden, het heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven. – Het was echt een super goede cursus, ik hem enorm veel geleerd. – Zeer interessante cursus waar we veel inspiratie op hebben gedaan om gelijk in de klas te verwerken. –

Startdata en locaties

  • Utrecht 14 jan. 2026€ 1395

Snel naar

inschrijven
Onderwijstypes