Herken en begeleid leerlingen met stagnaties in het rekenen
Minimale vooruitgang en een gebrek aan succeservaringen zorgen ervoor dat leerlingen hun zelfvertrouwen en motivatie voor het rekenen verliezen. Vroegtijdig signaleren en handelen is dus van groot belang. Wat weten we over effectieve aanpakken bij leerlingen met rekenproblemen? Welke doelen stel je voor je leerlingen met rekenproblemen? En hoe ondersteun je leerlingen met rekenangst?
Bied leerlingen met rekenproblemen en dyscalculie passende begeleiding!
Tijdens dit congres krijg je van verschillende rekenexperts antwoord op onder meer de volgende vragen:
- Welke rekenproblemen zijn er en hoe ontstaan ze?
- Welke keuzes maak je in de lesstof voor je leerlingen met rekenproblemen?
- Hoe zet je rekenspellen structureel in bij het automatiseren en memoriseren van de basisvaardigheden?
Wat deelnemers zeggen
Zeer boeiende en informatieve bijeenkomst over rekenproblemen/dyscalculie.Goede gastsprekers met veel kennis en ervaring. – Alessandro – oud-deelnemer van het congresEen super interessant, leerzaam congres! Veel luisteren maar dat is het waard. Informatie die toepasbaar is in je praktijk. – Oud-deelnemer van het congresEen leerzame dag met inspirerende sprekers op een mooie locatie! – Deelnemer over het congres ‘Rekenproblemen en dyscalculie’Goed inhoudelijk congres met veel vaart erin. – Deelnemer over het congres ‘Rekenproblemen en dyscalculie’Dit congres is een echte aanrader. Er waren 4 topspreker die vanuit hun eigen hoek zeer toepasbare informatie deelden. – Irma Fortuin, Rekenlicht