Zone van naaste ontwikkeling – Oudere kind

Deze cursus bespreekt de ZNO en geeft handvatten om de ZNO van je leerlingen aan te spreken.
Didactisch coachen: hoe benut je het pygmalion effect?

De cursus geeft docenten inzicht in didactisch coachen en de theorie van hoge verwachtingen. Daarnaast krijgt de docent tips die hij direct kan toepassen
Activerende digitale werkvormen

In deze cursus over activerende digitale werkvormen krijg je een aantal voorbeelden van werkvormen die je op verschillende momenten kunt inzetten tijdens je les
Spellingdidactiek op maat

In deze cursus zal het gaan over een vernieuwende spellingsdidactiek van Dolf Janson.
De kracht van curriculumherziening in het voortgezet onderwijs

Aan het eind van deze cursus zul je beter in staat zijn om je huidige curriculum te verbeteren en zo de beste leerresultaten voor je studenten te garanderen.
Blended leren en lesgeven

In deze cursus begin je bij de basis en neemt Michel van Ast je mee in vijf stappen naar goed blended leren en lesgeven.
Directe Instructie (DI en EDI) – Wat is het en hoe zet ik dit in?

Hoe kan je effectief instructie geven? In antwoord op deze vraag zijn modellen ontwikkeld, waaronder het veelgebruikte Directe Instructiemodel.
Burgerschap in de les

Gedurende deze cursus zullen we de essentiële aspecten van burgerschap verkennen en bespreken hoe we deze kunnen integreren in ons lesgeven.
Wat is dyscalculie?

Deze cursus is bedoeld voor leraren, met name in het basisonderwijs en bespreekt wat dyscalculie is.
Wat mensen drijft: start met zingeving en motivatie

Je staat voor de uitdaging om richting te geven in een tijd van verandering, prestatiedruk en complexiteit. Juist dan is …
Generatieve AI: laat modellen voor beeldcreatie voor je werken

Wat als jouw leerlingen binnen seconden hun ideeën konden omzetten in beelden? Generatieve AI maakt dit mogelijk. Maar hoe werkt …
Werkplekbegeleider VO
In deze cursus ga je vooral werken aan je vraaggedrag. Dit doe je door bestudering van de theorie en verdieping hiervan. In de praktijk ga je aan de slag met oefeningen en coachingsopdrachten.
Masterclasses Leercoördinator, Zorgregisseur en Trendanalist S(B)O, V(S)O en PRO
Werk je in het Speciaal Basisonderwijs (SBO), Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) of Praktijk Onderwijs (PRO) en wil je jezelf ontwikkelen in de drie rollen van de kwaliteitscoördinator (Leercoördinator, Zorgregisseur en Trendanalist) binnen jouw vakgebied?