In gesprek met leerlingen vanuit Transactionele Analyse en een positieve coachende grondhouding
‘Ik heb het gevoel dat ik nooit echt tot de kern doordring en de echte Luca zie.’
‘Sasha geeft alleen sociaal-wenselijke antwoorden.’
‘Die passieve houding van Yassin tijdens gesprekken vind ik het vervelendst.’
Een constructief gesprek voeren met een leerling kan lastig zijn en luistert nauw. Want terwijl een positieve relatie met jou erg belangrijk voor hun ontwikkeling en schoolsucces is, stralen je leerlingen dat vaak niet uit. Hoe bouw en onderhoud je een positieve relatie met leerlingen? Wat is de invloed van je eigen, vaak onbewuste gedrags- en communicatiepatronen op je leerlingen? En hoe reageer je tijdens een gesprek op verschillende soorten weerstand?
Voer constructieve gesprekken en werk samen met je leerlingen aan positieve gedragsverandering!
Tijdens deze cursus ga je vanuit de Transactionele analyse aan de slag met gespreksvoering en leerlinggedrag. Ook biedt de cursus je de mogelijkheid om te oefenen met ‘levensechte pubers’: leerlingacteurs. Zij antwoorden zoals jouw leerlingen zouden doen en zijn opgeleid tot trainingsacteur.
Je gaat tijdens de driedaagse cursus aan de slag met de volgende onderwerpen:
- Coachen met de leerlingen in de regie
- Jouw invloed op leerlinggedrag en weerstand
- Van probleemgedrag naar positieve gedragsverandering
Extra: je krijgt het boek ‘Communicatie zonder frustratie in het onderwijs’ en een gesprekskaartenset cadeau bij je deelname aan de cursus!
Wat deelnemers zeggen
Superleuk om met tieneracteurs te werken! – Deelnemer over het werken met jongerenacteursHeel leerzame cursus met veel praktische handvatten. Het oefenen met de acteurs geeft een goede afwisseling met de theorie. – Ilze Boereboom over het werken met jongerenacteursEen inspirerende cursus waarbij je op nieuwe ideeen gebracht wordt om leerlingen te begeleiden. – Docent voortgezet onderwijs