Gesprekstechnieken

 

Wat leer je

Programma

  • Kennismaking met elkaar en het onderwerp
  • Theoretische achtergrond
  • Pauze
  • Koppeling naar praktijk
  • Afsluiting

Literatuur

  • Delfos, M.F. (2008). Luister je wel naar míj?; Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar. Amsterdam: B.V. Uitgeverij SWP.
  • Horeweg, A. (2013). Gedragsproblemen in de klas: Een praktisch handboek. Houten: Lannoo campus.
  • Lang, G. & Molen, van der H.T. (2000). Psychologische gespreksvoering; Een basis voor hulpverlening. Baarn: H. Nelissen.
  • Lieshout, T. van (2009). Pedagogische adviezen voor speciale kinderen; Een praktisch handboek voor professionele opvoeders, begeleiders en leerkrachten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
  • Meer, van K. & Neijenhof, van J. (1998). Elementaire sociale vaardigheden. Houten/Diegem: Bohn Stafleu Van Loghum.

Resultaat

Je hebt inzicht in je eigen communicatiestijl; sterke kanten en valkuilen.

Je bent in staat communicatievoorwaarden en gesprekstechnieken te (her)kennen en benoemen.

Je kan verschillende gesprekstechnieken inzetten en non-verbale communicatie toepassen.

Je kan metacommunicatie toe te passen in gesprekken.

Voor wie

Leerkrachten en intern begeleiders (IB)

Praktische informatie

(programma / catering / certificaat)

Snel naar

inschrijven