Wat leer je
Programma
- Kennismaking met elkaar en het onderwerp
- Theoretische achtergrond
- Pauze
- Koppeling naar praktijk
- Afsluiting
Literatuur
- Delfos, M.F. (2008). Luister je wel naar míj?; Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar. Amsterdam: B.V. Uitgeverij SWP.
- Horeweg, A. (2013). Gedragsproblemen in de klas: Een praktisch handboek. Houten: Lannoo campus.
- Lang, G. & Molen, van der H.T. (2000). Psychologische gespreksvoering; Een basis voor hulpverlening. Baarn: H. Nelissen.
- Lieshout, T. van (2009). Pedagogische adviezen voor speciale kinderen; Een praktisch handboek voor professionele opvoeders, begeleiders en leerkrachten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
- Meer, van K. & Neijenhof, van J. (1998). Elementaire sociale vaardigheden. Houten/Diegem: Bohn Stafleu Van Loghum.
Resultaat
Je hebt inzicht in je eigen communicatiestijl; sterke kanten en valkuilen.
Je bent in staat communicatievoorwaarden en gesprekstechnieken te (her)kennen en benoemen.
Je kan verschillende gesprekstechnieken inzetten en non-verbale communicatie toepassen.
Je kan metacommunicatie toe te passen in gesprekken.
Voor wie
Leerkrachten en intern begeleiders (IB)
Praktische informatie
(programma / catering / certificaat)