Introductie
Gebaseerd op het nieuwe boek “Behaviour in the Classroom: The Practical Guide” van Olivia Dear en Sarah Dear, stomen we in deze training leraren klaar om aankomend schooljaar het gedrag in de klas optimaal in te richten. Tijdens deze praktische pedagogische trainingsdag leer je nog effectiever omgaan met veelvoorkomende gedragsscenario’s in de klas.
Deze praktijkgerichte en intensieve training is gericht op het verbeteren van je eigen vaardigheden rondom gedragsmanagement vanaf het eerste moment. Door middel van theorie, praktijk en interactieve oefeningen leer je technieken en strategieën om nog effectiever te reageren op (ongewenste) situaties in je klas. Hiermee optimaliseer je niet alleen de algemene sfeer maar ook het leerproces van iedere leerling.
Voor wie
Deze training is geschikt voor leraren met uiteenlopende ervaring die hun klassenmanagement willen verbeteren. Misschien ben je pas bevoegd, misschien begin je op een nieuwe school en wil je een goede start maken of misschien geef je al jaren les maar wil je je praktijk en vaardigheden op het gebied van gedragsmanagement opfrissen. De tips die we geven zijn geschikt voor alle niveaus.
Programma
Deze training is een praktische training die gebaseerd op het nieuwe boek “Behaviour in the Classroom: The Practical Guide”, van Olivia Dear en Sarah Dear.
We doorlopen de zes tips uit het praktijkboek door veel verschillende, maar veelvoorkomende casussen en scenario’s in de klas te bespreken en vervolgens te oefenen, waarbij we praktische training en feedback geven, zodat je de tips en kennis uit het boek in de praktijk kunt brengen. Dit is geen sessie waar je zit en aantekeningen maakt. Het boek is je naslagwerk; de trainingsdag is je oefensessie.