Regie en structuur als fundament voor een krachtig leerklimaat
De gedragsproblemen in de klas nemen toe. Nederlandse leerlingen scoren internationaal opvallend laag op discipline en orde. Dat heeft grote gevolgen voor het leerklimaat, de leerprestaties én het welzijn van zowel je leerlingen als jezelf. Gewenst gedrag ontstaat namelijk niet vanzelf. Het vraagt om positieve relaties, duidelijke kaders en consequente routines. Maar hoe implementeer je regels, routines en rituelen in de klas? En hoe maak je jouw leerlingen medeverantwoordelijk voor een positief leerklimaat?
Creëer een positieve leer- en gedragscultuur in de klas!
Tijdens dit congres krijg je onder meer antwoord op de volgende vragen:
- Hoe creëer je een positieve leercultuur in een moeilijke groep?
- Hoe blijf je investeren in de relatie wanneer je leerling problematisch gedrag vertoont?
- Met welke regels, routines en rituelen creëer je een voorspelbare en gestructureerde leeromgeving?
Wat deelnemers zeggen
Aanrader voor elke docent, trainer of coach! – Sharon Dumfries, docent Biologie Fantastisch. Hele fijne, praktische handvatten die meteen toe te passen zijn in de praktijk. – Astrid, leerkracht groep 4 Alles was verzorgd tot op de puntjes. Inhoudelijk erg interessant en leerzaam. De sprekers waren deskundig en prettig om naar te luisteren. – Hiba (kleuterleerkracht)Goede presentatie, makkelijk toe te passen en wat een leuk mens is Anne-Marie Stevens! – Mario, brugklascoördinator Zeer interessante sprekers die je blijven boeien tijdens hun presentatie. Informatie en handvatten waar je in de praktijk echt wat aan hebt. – Yvonne, docent vmbo