Je houdt van onderwijs en van je vak als docent. Je weet dat het beter kan. Je handen jeuken als het gaat over vernieuwingen zoals samenwerkend leren en de rol die technologie daarbij kan spelen.
Je ziet voor je hoe het er uit zou moeten zien, maar de uitvoering in de praktijk blijkt vaak lastig. Daar heb je te maken met de randvoorwaarden, kansen en onmogelijkheden van je school, je collega’s, team, bestuur, politiek speelveld, financiële ruimte en met jezelf. Je mist voor je gevoel nog de kennis en vaardigheden om jouw ambities te realiseren.
Onze uitdaging is om je in twee jaar op te leiden tot een change agent die het onderwijs op je school verbetert. Dat betekent dat we focussen op je ontwikkeling tot excellente docent in je eigen onderwijspraktijk en je ondersteunen om jouw kwaliteiten als vernieuwer in te zetten in je team en je school. We bieden je nieuwe theorieën, modellen, inzichten en ideeën over leren en vernieuwen in school. Je leert onderzoek te doen en de uitkomsten te vertalen naar een concrete en realistische aanpak, zodat je je school nu en in de toekomst verder kunt helpen.
Toelatingseisen naar opleiding:
- Je beschikt over een hbo-getuigschrift van: de pabo of een tweedegraadslerarenopleiding of
je beschikt over een niet educatief hbo-getuigschrift met pedagogisch-didactisch getuigschrift of
je beschikt over een Wetenschappelijk Onderwijs bachelor met pedagogisch getuigschrift. - Je bent niet in het bezit van een hbo-getuigschrift? Dan zal er een toelatingsonderzoek -die voor rekening is voor de kandidaat- door het assessmentbureau van de Hogeschool Rotterdam afgenomen worden zodat je kunt aantonen dat je op hbo-niveau denkt en functioneert binnen het educatieve domein. Je kunt de offerte aanvragen bij ivl-assessmentcentrum@hr.nl. Let op: Je kunt je voor 1 mei 2023 voor deze procedure aanmelden.
- De voertaal is Nederlands. Je hebt echter voldoende kennis van de Engelse taal om Engelse literatuur te bestuderen.
Toelatingseisen naar werk:
- Je stemt met de leidinggevende af dat de werkplek voldoet aan de eisen: voldoende studietijd, mogelijkheid tot onderzoek, ondersteuning door leiding en collega’s.
- Je bent minimaal 2 jaar werkzaam in het: primair-, voortgezet-, middelbaar- of hoger beroepsonderwijs. Mocht dit niet zo zijn, dan geeft je leidinggevende aan, dat er voldoende vertrouwen is dat jij de rol van onderwijsverbeteraar binnen het team kan oppakken.