Tijdig signaleren en ondersteunen in groep 1 en 2
Een kind met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) heeft grote moeite met praten en het begrijpen van taal. Ongeveer 1 op de 20 kinderen heeft (vermoedelijk) TOS. Toch wordt TOS vaak niet of pas laat herkend. En dat is jammer, want juist deze groep kleuters heeft baat bij tijdige en passende hulp . Als kleuterleerkracht heb jij een sleutelrol in het signaleren en ondersteunen van kleutes met TOS. Maar hoe weet je waarop je moet letten? En wat doe je als je vermoedt dat een kleuter TOS heeft?
Signaleer kleuters met TOS tijdig en bied hen passende ondersteuning!
In deze driedaagse cursus ontdek je hoe je TOS bij kleuters herkent én welke stappen je vervolgens zet. Je leert aan de hand van oefeningen, theorie en praktijkvoorbeelden uit de klas.
Wat deelnemers zeggen
Ruth, je deed dit heel duidelijk en rustig, dus prima. – Wat hield Ruth de tijd goed in de gaten!!! Alles verliep op rolletjes! – Duidelijk, leerzaam, veel nieuws geleerd. – De spreker is positief, duidelijk en correct. –