Samen werken aan leskwaliteit

Veel scholen willen investeren in leskwaliteit. Er worden verschillende initiatieven opgezet, docenten zijn betrokken. Maar zodra het over de les zelf gaat, ontbreekt het aan richting. Wat ís een goede les eigenlijk? Wat mogen leerlingen overal terugzien? En hoe zorg je ervoor dat professionalisering ook écht iets oplevert in de klas? In dit schoolontwikkeltraject gaan we terug naar de basis: samen onderzoeken we hoe de ideale les eruitziet, meten we wat er al goed gaat en werken we samen met school toe naar leskwaliteit.

Dit traject is bedoeld voor scholen (po, vo of mbo) die schoolbreed willen werken aan het versterken van leskwaliteit. Het richt zich op schoolleiders, middenmanagement en docententeams die behoefte hebben aan richting, samenhang en praktische handvatten op het gebied van pedagogisch-didactisch handelen. Dit varieert van scholen die een herstelopdracht hebben gekregen van de onderwijsinspectie, tot scholen die de volgende stap willen zetten in hun professionele cultuur en leskwaliteit.

Wat kun je verwachten?

Een schoolbrede visie op leskwaliteit
Meer rust, structuur en betrokkenheid in de klas
✓ Instructie afgestemd op verschillen tussen leerlingen
Meer eigenaarschap bij docenten en leidinggevenden
Meer grip op leerresultaten van leerlingen
Een open cultuur waarin teamleden van elkaar leren
Een goede voorbereiding op inspectieonderzoek
Een sterke basis op het gebied van pedagogisch-didactisch handelen (OP3).

Offerte aanvragen

Startdata en locaties

  • plaats en datum in overleg

Snel naar

contact opnemen