Onderwijs­perspectief voor leerlingen met verminderde onderwijs­deelname

Landelijk is er veel aandacht voor de beweging van verzuim naar aanwezigheid. Er wordt van scholen gevraagd dat ze breder en systematischer kijken naar de redenen van afwezigheid. Zowel het perspectief van de leerling, als de bredere context moeten vroegtijdiger meegenomen worden in de aanpak. Daarom is het belangrijk dat we van in-gewikkeld naar ont-wikkeling gaan kijken. Hoe ga je als school om met jongeren die verminderd naar school komen? Kan je nog aan onderwijsdoelen werken, als een jongere steeds minder naar school komt? Draag je dan wel bij aan herstel? Hoe verhouden onderwijstijd, onderwijsdoelen en zorgdoelen zich tot elkaar? Hoe werk je samen met jongere, ouders, kernpartners en specialistische zorg? Deze vragen komen aan bod tijdens deze training.

BiOND
of vul hieronder je gegevens in
Ja, schrijf mij in voor de nieuwsbrief.

Je informatieaanvraag wordt doorgestuurd naar de aanbieder.