Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek van de AVS bleek dat maar liefst 88 procent van de leraren binnen twee dagen nadat de scholen sloten hun lessen online konden geven. Dat wordt inmiddels ook ‘emergency remote teaching’ genoemd. Maar een les online geven via bijvoorbeeld videochat is iets anders dan de inzet van digitale leermiddelen, waarmee je de les bijvoorbeeld verrijkt, extra uitdaging biedt, meer gepersonaliseerd onderwijs geeft of zelf toetsen afneemt. Hoe ver ben jij?

Lees ook het artikel Jij en… Afstandsleren en digitaliseren

Zo breng je STEAM-onderwijs naar jouw school 

Wil jij ook een school zijn waar leerlingen goed voorbereid zijn op de arbeidsmarkt dankzij goed getrainde vaardigheden op het gebied van kunst en techniek? Dan is STEAM-onderwijs een uitkomst! Onderzoek stelt dat de combinatie en integratie van deze 21e-eeuwse STEAM vaardigheden elke leerling voorbereidt op de toekomst!   

Tijdens deze training leer je hoe je een gesprek op gang brengt tussen leerlingen, ouders en leerkrachten over de kansen en gevaren van nieuwe media. Je leert hoe je je leerlingen zoveel mogelijk beschermt tegen de gevaren van social media en wat je kunt doen om cyberpesten zo veel mogelijk te voorkomen.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Kleppen dicht!

Kleppen Dicht! is een trainingstraject gericht op actief leren. In dit traject worden didactische werkvormen…

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?