Als manager die staat voor de ontwikkeling van mensen in jouw organisatie ontwikkel je nieuwe inzichten op vraagstukken over complexe HR-vraagstukken zoals inclusie en duurzame inzetbaarheid. Je zult op strategisch niveau een gesprekspartner zijn binnen het management en harde doelen en zachte doelstellingen met elkaar te verbinden.
Leer alles wat je moet weten om je jongste medewerkers optimaal te begeleiden!
Wat een mooi beroep; leidinggevende in het onderwijs! Werk waarin je zo van betekenis kunt zijn voor de ontwikkeling van kinderen. Je staat niet zelf voor de klas, maar hebt indirect enorm veel invloed op de wijze waarop jouw team en school zich ontwikkelt. En dat vraagt soms veel van jou als leidinggevende. Om deze reden ondersteunen of coachen wij jou graag op maat.
Wat wordt de richting van jouw MR of GMR? Wat vinden jullie belangrijk voor jullie school of stichting? Welke ontwikkelingen spelen er en wat betekent dat voor de medezeggenschap? Welke kennis en kunde bevinden zich in jullie team en hoe zet je die strategisch in? Met deze training kom je als MR of GMR aan zet.
Als schoolbestuur heeft u een grote verantwoordelijkheid op het gebied van personeel, onder andere door nieuwe wet- en regelgeving. Er verandert veel op de arbeidsmarkt en bovendien hebben veel regio’s te maken met krimp. Hoe vult u in deze tijden goed werkgeverschap in? En hoe zorgt u voor behoud van kwaliteit en werkgelegenheid?
Het voeren van een strategisch kwaliteitsmanagement wordt steeds belangrijk om de kwaliteit van het onderwijs te ontwikkelen en te borgen. Het gaat daarbij steeds om de relatie tussen de eigen doelen en ambities, de borging daarvan in beleid, management en processen en de vraag hoe de resultaten zich verhouden tot de gestelde doelen.
In dit webinar lichten Roland Hagman (Synck Company) en Gerbrand van Enk (Kiem Institute) hun unieke werkwijze toe waarmee jij geld kunt besparen én de kwaliteit van onderwijs kunt verbeteren.
Voor bestuurders, schoolleiders en HR professionals die zich afvragen wat duurzame inzetbaarheid concreet betekent en oplevert
In dit webinar gaan wij in op wat talenten zijn, hoe deze naar concrete gedragsprofielen vertaald worden en hoe belangrijk het is om de organisatie op één lijn te krijgen.
De gesprekkencyclus, wie is er niet groot mee geworden in zijn werk? Voor sommigen een verzuchting waard, is het alweer zover? Voor anderen een mooie kans om echt in contact te zijn en te blijven met de mensen. Leer in dit webinar hoe je van de gesprekken cyclus een inspirerende talentdialoog maakt!
Voor velen is de HR-cyclus een probleemgebied: een vervelende verplichting en een administratief gedoe. Maar het kan ook heel anders! Wij laten graag zien hoe.
Professioneel werken met talenten vraagt kennis en ervaring. Met de TMA methode en onze talentexperts hebben wij alles in huis voor integraal talent management. Deze kennis en ervaring maken wij graag laagdrempelig beschikbaar voor jouw organisatie.
De introductie van professioneel talent en competentie management in de school betekent het ontwikkelen van kennis en ervaring in het omgaan met talenten. Het programma ‘introductie talentmanagement in school’ wordt maatwerk afgestemd op de situatie in jouw organisatie.
Organisaties in de branches kinderopvang en onderwijs zijn allemaal op weg naar de toekomst. Jij zoekt daarbij een weg die bij je past. Helder & van Pas ondersteunt hierbij. Daarvoor heeft Helder & van Pas expertise en ervaring in huis.
Strategische keuzes worden voor de schoolleider steeds belangrijker. Maar hoe maak je zulke keuzes in goede afweging? En hoe maak je daarbij gebruik van de verschillende sturingsdomeinen? In de module Strategisch leiderschap ga je aan de slag met jouw strategisch denken en handelen.
Een school is als organisatie altijd in beweging. Soms wordt die beweging fors verstoord door incidenten of calamiteiten. Gebeurtenissen die een beroep doen op jou als schoolleider. In deze module ga je aan de slag met je persoonlijk handelen en leidinggeven in dergelijke situaties.
In deze sessie richten we ons op vraagstukken die zich voordoen op het domein Financiën. Aan de hand van effectieve werkvormen zoals scenariodenken werken we aan een verdieping van kennis, vaardigheden en attitude van de toezichthouder.
In deze sessie richten we ons op vraagstukken die zich voordoen op het domein Personeel. Aan de hand van effectieve werkvormen zoals scenariodenken werken we aan een verdieping van kennis, vaardigheden en attitude van de toezichthouder.
In deze sessie richten we ons op vraagstukken die zich voordoen op het domein Onderwijs. Aan de hand van effectieve werkvormen zoals scenariodenken werken we aan een verdieping van kennis, vaardigheden en attitude van de toezichthouder.
In de verdiepingssessies voor toezichthouders komen prangende dilemma’s op tafel en voeren we het gesprek over hoe daar mee om te gaan. We richten ons op vraagstukken die zich voordoen op de domeinen Onderwijs, Personeel en Financiën. Aan de hand van effectieve werkvormen zoals scenariodenken werken we aan een verdieping van kennis, vaardigheden en attitude van de toezichthouder.