Wil jij het optimale halen uit jouw leerlingen - en dan speciaal uit de leerlingen in jouw klas die meertalig opgroeien? Wil je de kansen en mogelijkheden expliciet benutten die meertalig opgroeien biedt? Verrijk je kennis over meertaligheid!
Johansen-IAS is een Individuele Auditieve Stimulatie Training voor kinderen en volwassenen. Het is een individuele frequentie en hemisfeer specifieke luistertraining gebaseerd op speciaal gecomponeerde muziek. Ontwikkeld door Dr. Kjeld V. Johansen uit Denemarken en wordt al meer dan 30 jaar aangeboden in 22 landen.
Het verband tussen seksuele en emotionele ontwikkeling. Aan de hand van casussen (van deelnemers zelf) wordt uitgediept hoe de seksuele gezondheid van mensen met een verstandelijke beperking bevorderd kan worden. Daarnaast worden adviezen gegeven voor bejegening en hoe je een gesprek over seksualiteit kunt voeren.
Hoe kun je kinderen en jongeren met enige obstakels (in hun groeiproces, emotionele ontwikkeling en prikkelverwerking) begeleiden om meer inzicht te krijgen in zichzelf? De toolkit “Mijn draadjes “doen zien” en “zien doen”’ is hiervoor een krachtig en bijzonder instrument, met elk kind/jongere in the spotlights!
Over de oorzaken, kenmerken en gevolgen van een langzame informatieverwerking, en hoe leerkrachten en ouders hiermee om kunnen gaan
Onze geaccrediteerde kindercoach opleiding is jouw springplank naar een betekenisvolle carrière waarin je kinderen, tieners en pubers deskundig begeleidt door hun groei en ontwikkelingsfasen.
Het 14e Jaarcongres LVB brengt ervaring, kennis en inzicht van de mogelijkheden bij elkaar voor betere hulpverlening aan deze kwetsbare groep.
In deze module leer je wat de invloed van TOS is op het leren rekenen van een leerling.
Een verdiepende training waarbij je de behoeftes van de kinderen, de kwaliteiten van de pedagogisch professionals en de mogelijkheden van de locatie en de omgeving aan elkaar verbindt zodat je de kinderen op de BSO een passend en beredeneerd aanbod kunt doen.
In deze e-learning staan de ideeën van kinderen centraal. Wat willen kinderen doen? Wat kunnen ze zelfstandig? Waar mogen kinderen over meebeslissen? En hoe begeleid jij dit als pedagogisch medewerker op een positieve manier?
Wij bieden coaching on the job voor pedagogisch medewerkers en leraren. Denk aan (team)ondersteuning bij verbetering van de kwaliteit. Zowel in de kinderopvang/VVE als onderbouw.
Aan het einde van deze training heb je als begeleider inzicht in rouwprocessen en heb je basiskennis van de mogelijke impact van rouw in een mensenleven.
In deze training leer je hoe je de methodiek Uk en Puk zo efficient mogelijk kunt gebruiken in de begeleiding van kinderen in de voor- en vroegschoolse educatie. De methodiek speelt in op de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 4 jaar.
Startblokken is het spel georiënteerd totaalprogramma voor kinderen van 0 tot 8 jaar. Het leert pedagogisch medewerkers een werkwijze aan om betekenisvolle spelactiviteiten te ontwerpen afgestemd op de interesse, enthousiasme en actieve betrokkenheid van kinderen.
Is het mogelijk om de lesstof een stuk leuker en actiever te maken? Hoe verzin je zelf oefeningen en werkvormen op maat gesneden voor jouw klas en context? En hoe geef je jezelf de vrijheid om iets uit te proberen? Ik nodig je van harte uit om mee op avontuur te gaan!
Leer op HBO-niveau over de psychologische achtergronden van gedragsproblemen bij kinderen. Studeer thuis of klassikaal, met begeleiding door ervaren professionals.
De Basistraining VVE van Vier VVE zet in op het vergroten van kennis over de ontwikkeling van het jonge kind. Weten waarom je doet wat je doet en bedenken wat een kind nodig heeft van jou om zich in de volle breedte te kunnen ontwikkelen.