Deze krachtige, praktijkgerichte opleiding zet de filmcamera in als spiegel voor (zelf)reflectie. Het samen bekijken en bespreken van videobeelden geeft inzicht in het eigen handelen, en wat het effect daarvan is op de ander. De begeleidingsmethodiek Beeldcoaching is oplossings- en handelingsgericht.
Goed van Start is een praktische training waarin de theorie over groepsvorming en groepsdynamica op een inspirerende manier met jouw dagelijkse praktijk verbonden wordt. Al meteen na de eerste, van deze vier bijeenkomsten kun je de volgende dag in je groep aan de slag met hetgeen je geleerd hebt.
In dit webinar duiken we diep in de preventie van gedragsproblemen, met concrete handvatten voor gedragsmanagement. Ontdek hoe je als leraar structuur, pedagogische ondersteuning en effectieve didactische strategieën kunt inzetten om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren.
Je leert de basisbeginselen van de 20 belangrijkste onderwijskundige thema's. Hiermee leg je een stevige basis om bijvoorbeeld als zij-instromer de PABO te gaan volgen. Ook voor onderwijsassistenten is deze leergang erg geschikt voor versterking van de onderwijsinhoudelijke kennis.
Bij jonge kinderen is spel de motor van ontwikkeling en leren. Waarom is dit zo, hoe werkt dit en wat betekent dit concreet voor jou als leraar in de klas?
Ontdek de kracht van groepsdynamiek en leer hoe je hier bewust invloed op kunt uitoefenen. Over dit webinar Groepsdynamiek is een van de meest bepalende factoren […]
Het Prikkelprofiel zorgt er voor dat kinderen en tieners eindelijk inzicht krijgen in hun prikkelverwerking en handvatten krijgen om hier beter mee om te gaan.
Deze training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 3 uur en helpt jou het gedrag van jonge kinderen beter te begrijpen, effectiever te reageren en ouders op een positieve manier bij de opvang en de zorgen rondom het kind te betrekken.
Door effectieve complimenten wordt voldaan aan onze behoefte aan relatie, autonomie en competentie. Zo ontstaat er welbevinden, motivatie, inzet en zin in leren. Het ABC helpt je hierbij.
Gebaseerd op het nieuwe boek "Behaviour in the Classroom: The Practical Guide", stomen we in deze training leraren klaar om aankomend schooljaar het gedrag in de klas optimaal in te richten.
Groepsdynamica is meer dan ‘forming, storming, norming, performing en adjourning!’ Het gaat erom dat je je leerlingen kent; wie reageert op wie, wie is de informele leider, welke subgroepen zijn er binnen de groep, wat betekent het voor het samenwerken en voor het helpen van elkaar? Tijdens het webinar wordt ingegaan op al deze zaken.
Tijd om de regie weer in eigen hand te nemen en de e-learning Klassenmanagement te gaan volgen!
In het theater vragen de makers zich continu af: Is het nog de moeite waard om te blijven kijken? In de training Boeien met Storytelling stellen we die vraag ook. Je kijkt naar je lessen door de bril van het theater en zorgt ervoor dat het antwoord op die vraag onbetwist JA zal zijn, na het volgen van de training.
Over hoe je uit strijd met leerlingen blijft en de touwtjes in handen houdt.
Herken je je in deze uitspraken? We zouden leerlingen aan de bovenkant ook meer willen bieden. We willen onze kennis over hoogbegaafdheid vergroten of verdiepen. Wat […]
Ben je bouwcoördinator en/of heb je de Basiscursus Bouwcoördinator al gevolgd? Is het tijd om je kennis te actualiseren, uit te breiden en te verdiepen? Heb je behoefte aan intervisie en wil je casuïstiek uit de praktijk bespreken met anderen? Dan is de verdiepingscursus Bouwcoördinator wat voor jou.
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
Bureau Meesterschap biedt een training aan van vier bijeenkomsten op uw school. Tijdens de training worden 15 coöperatieve structuren gedemonstreerd en wordt de praktische toepassing gemaakt naar het werken in de klas. Deze structuren zijn niet gebonden aan inhoud en kunnen worden toegepast voor elk vak, in elke les of lessenreeks. Het maakt niet uit of u rekenen, taal of wereldoriëntatie geeft. De toepassingen worden passend gemaakt voor alle groepen.
Goed leraarschap is waardengestuurd en ingebed in drie doeldomeinen van het onderwijs: Kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming. Leerlingen willen ‘gezien’ worden en ‘op niveau’ worden aangesproken; ze willen deugen! Dat vraagt meer dan onderwijs dat gaat ‘van-les-naar-les’, waarin vooral de docent aan het werk is. Het vraagt ‘top-down-management’: ruimte voor leerlingen die actief willen leren vanuit een kritische, onderzoekende houding.
In een didactische week wordt een groep van zes docenten gedurende een hele week van het begin van de dag tot aan het eind van de dag door mij intensief begeleid. Een docent bereidt samen met de trainer de les voor, voert vervolgens die les samen uit en bespreekt de les na. Dit levert tips en feedback op die de docent de volgende les toepast en waar de trainer dan weer bij is. De feedback wordt tevens ook schriftelijk weergegeven in de vorm van een verslag. Op deze manier leert een docent hoe hij/zij kan leren omgaan met verschillen in de klas, actieve leerlingen krijgt, klassenmanagement goed organiseert, etc.